А 437 Заболотня, Р. В. Синестезія - явище міжсенсорної семантичної асоціації у мові [] / Р. В. Заболотня> // Актуальні проблеми української лінгвістики: теорія і практика : [зб. наук. пр.]. - К. : Вид.-полігр. центр "Київ. ун-т", 2002. - Вип. 6. - С. 108-116. - Бібліогр. : с. 116.
Є примірники у відділах: 1 Інв.Б 514182 - Б.ц. (вільний) |
Дем'яненко, Л. Синтез мистецтв як засіб вираження імпресіоністичного переживання у новелі Михайла Коцюбинського "Intermezzo" [Текст] / Л. Дем'яненко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 1. - С. 118-124. - Бібліогр.: 11 назв. Рубрики: Література українська--Нова--Персоналії Кл.слова (ненормовані): психологізація літератури -- імпресіоністичні художні засоби -- ослаблення композиції -- синестезія -- слухові, тактильні, зорові образи -- кольор -- фрагменти-мазки новели -- кінематографічність новели Анотація: В завдання цієї публікації входить літературознавче дослідження новели М. Коцюбинського "Intermezzo". Автор розкриває особливості художнього стилю письменника, мови та композиції твору, якому притаманний синтез різних видів мистецтв, зокрема літератури, музики і живопису. Новела позначена кінематографічністю, застосовано постійну зміну ракурсів, монтаж фрагментів, гру. М. Коцюбинський дивився на світ крізь призму музики, живопису та театру, і трансформація музичних, малярських, театральних прийомів стала характерною рисою поетики його творів. Дод.точки доступу: Коцюбинський, М. \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Фока, М. Синестезія як генератор музично-живописних ефектів у поетичній творчості Павла Тичини [Текст] / М. Фока> // Дивослово. - 2010. - № 1. - С. 55-57. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники українські--Тичина П.Г.--Творчість, 20 ст. Дод.точки доступу: Тичина, Павло Григорович (український поет, перекладач, публіцист, громадський діяч. Новатор поетичної форми ; 1891-1977) \про нього\ Є примірники у відділах: (04.02.2010р. - Б.ц.) (вільний) |
Овчаренко, Наталія. Синкретизм художніх систем (на матеріалі канадської прози) [Текст] / Наталія Овчаренко> // Слово і час. - 2011. - № 7. - С. 50-62. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Канадська література--Проза Літературознавство--Художня система Кл.слова (ненормовані): Колаж -- Малярство -- Синестезія -- Синкретизм -- Література Анотація: У статті аналізується стратегії синкретизму в художньому полі англомовної канадської прози з акцентом на процесі формування феномену ідентичності в постколоніальному мультикультурному світі. Досліджено запозичення і взаємодію елементів різних видів мистецтва в літературному дискурсі на прикладі текстів відомих канадських письменників. |
Салига, Тарас. Микола Вінграновський: "...Не одійде мій голос, голос мій не відлюбиться..." [Текст] / Тарас Салига> // Слово і час. - 2012. - № 1. - С. 16-29 : фот. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Літературознавці України , 20-21 ст. Письменники України, 20-21 ст. Українська література--Поезія Кл.слова (ненормовані): етнонаціональне буття -- конотація -- вітаїстична аксіологія -- персоніфікування -- міфопоетика -- антитеза -- синестезія Анотація: Автор тлумачить художню семантику різних складових ліричного "Я" в поезії М. Вінграновського. Розглядається специфіка художньої трансформації ментального дискурсу в образ ліричного суб'єкта автора, означено взаємозв'язок етноментальних структур та суб'єктвних форм авторського вираження. Інтерпретується часовий і просторовий зв'язок прислівника "вже" в різних структурах поетичного часопростору. Дод.точки доступу: Салига, Тарас (український письменник, журналіст, літературний критик, науковець, громадський діяч, доктор філологічних наук, професор ; 1942-) \про нього\; Вінграновський, Микола (український письменник-шістдесятник, режисер, актор, сценарист ; 1936-2004) \про твір\ |
Полищук, Олена. Естетичний вимір "Настроєвої" прози Євгена Гуцала 1960-х років / О. Полищук> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2012. - № 1. - С. 47-50. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники українські--Гуцало Є. П.--Вивчення творчості, 20 ст. Кл.слова (ненормовані): настроєвість -- метафори -- синестезія -- філософія споглядання -- імпресіоністичність -- художні деталі Анотація: У статті розглядається мала проза Є. Гуцала, висвітлюється її ідейна й формальна еволюція, стверджується, що письменник у ранній період творчості (1960-ті роки) надавав пріоритет передусім чуттєвій, «емоційній образності», враженню як такому, порівняно із сюжетом, а чи й так званим соціальним конфліктом. Дод.точки доступу: Гуцало, Євген Пилипович (український письменник, журналіст ; 1937-1995) \про нього\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Шевченко, З. Літературний символізм і мистецько-художня концепція О. Скрябіна (матеріали до літературного спецкурсу "Художня література в контексті світової культури") [Текст] / Зоя Шевченко> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 32-37. Рубрики: Мистецтво--Музика--Скрябін О. (1872-1915 рр.) Кл.слова (ненормовані): літературний символізм -- діалог мистецтв -- синестезія -- синтез мистецтв -- світломузика Анотація: У статті розкривається проблема спільності літературного символізму і мистецько-художньої концепції у творчості видатного композитора і виконавця О. Скрябіна - основоположника світломузики. Дод.точки доступу: Скрябін, Олександр Миколаєвич (видатний композитор, піаніст) \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Янченко, О. Павло Тичина як поет-синтезист / О. Янченко, Т. Літвінова> // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2013. - № 9. - С. 71-74 : табл. Рубрики: Українська література, ХХ ст. Кл.слова (ненормовані): кларнетизм -- синестезія Анотація: Представлено системний аналіз поезій збірки "Сонячні кларнети" в 11-му класі. Дод.точки доступу: Літвінова, Т.; Тичина, Павло Григорович (український поет, публіцист, редактор, перекладач, критик ; 1891-1977) \про нього\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Дем'яненко, Людмила. Використання прийомів архітектури в художній творчості Михайла Коцюбинського / Людмила Дем'яненко> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 4. - С. 57-61. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Художня творчість--Прийоми Кл.слова (ненормовані): імпресіонізм -- архітектура -- синестезія -- образність -- простір Анотація: Проаналізовано взаємодію архітектурних елементів і літератури на прикладі оповідань М. Коцюбинського, простежено, як архітектура та література корелюють передовсім на рівні смислових асоціацій. Доведено, що в оповіданнях архітектурні образи стають компонентом композиції і виявляються як на рівні тематики, так і на рівні організації простору твору. Дод.точки доступу: Коцюбинський, Михайло Михайлович (український письменник, громадський діяч, голова Просвіти в Чернігові, один з організаторів Братства Тарасівців. Народився у Вінниці ; 1864-1913 ) \про нього\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Колінько, Олена. Новела рубежу ХІХ-ХХ ст.: традиції жанру чи руйнування канону? [Текст] / Олена Колінько> // Слово і час. - 2015. - № 2. - С. 63-70. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література--Літературний процес--Проза--Новела, 19-20 ст. Кл.слова (ненормовані): модернізм -- психологізм -- ліризм -- синестезія Анотація: Авторка намагається довести, що модерністська новела рубежу ХІХ-ХХ ст. продемонструвала значний динамізм і здатність до жанрових трансформацій, руйнуючи традиційні канони. |
Дудар, О. Естетичне моделювання і творчість синестета у контексті ідентифікаційної, компенсаторної та терапевтичної функцій мистецтва [Текст] / О. Дудар> // Мандрівець. - 2015. - № 2. - С. 54-58. - Бібліогр.: 6 назв. Рубрики: Мистецтво--Естетичне виховання Кл.слова (ненормовані): синестезія -- художня творчість -- художньо-рецептивна естетична діяльність -- естетичний досвід -- естетичне моделювання -- інкультурації -- соціалізація -- ідентифікаційна функція мистецтва -- компесаторна функція мистецтва -- терапевтична функція мистецтва -- арт-терапія -- люди з особливими потребами -- виховання засобами мистецтва Анотація: Проаналізовано низку питань, пов'язаних із можливістю самоідентифікації особистості завдяки художній творчості чи художньо-рецептивній діяльності, а також ролі естетичного моделювання у такому процесі. Зокрема, розглянуто значущість залучення носія синестезії до художньо-творчої чи художньо-рецептивної діяльності для його соціалізації та інкультурації. Окреслено значення арт-терапевтичного ефекту під час естетичного моделювання у процесі ідентифікації людини з особливими потребами як особистості та роль, яку відіграє синестезія у ньому. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Моловицька, Л. Сучасне музичне мистецтво: синестезійне мислення композитора як спосіб візуалізації музичних ідей [Текст] / Л. Моловицька> // Мандрівець. - 2015. - № 2. - С. 59-63. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Мистецтво--Музика Кл.слова (ненормовані): синестезія -- синестезійне мислення -- синтез мистецтва -- "відкритий твір" -- "концетрична музика" -- нотографічна візуалізація -- філософія культури Анотація: Досліджено феномен візуалізації музичних ідей та образів філософсько-світоглядного характеру, присвячених актуальним проблемам буття і Всесвіту, підґрунтям якого виступає синестезійне мислення композитора як проміжний етап творчого процесу між задумом митця і практичною об'єктивацією (графічною візуалізацією) його музичної думки (на прикладі відомих творів музичного мистецтва ХІХ-ХХ століть): влив синестезії на семантику музичної мови у сучасній композиторсько-виконавчій діяльності. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Ткаченко, Т. Метафоризація буття у малій прозі Миколи Вінграновського [Текст] / Тетяна Ткаченко> // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 12. - С. 15-19. - Бібліогр.: 3 назви. Рубрики: Українська література--Вінграновський Микола Степанович (1936-2004 рр.) Кл.слова (ненормовані): твори Миколи Вінграновського -- метафора -- символ -- рефлексія -- синестезія -- відкритий фінал Анотація: У статті досліджено формальні та змістові складники малої прози Миколи Вінграновського. Зокрема, розкрито значення назви художнього твору в текстовій організації, з'ясовано смислові домінанти, виокремлено особливості нарації, висвітлено світоглядні орієнтири митця та специфіку його ідіостилю. Дод.точки доступу: Вінграновський, Микола Степанович (український письменник-шістдесятник, режисер, актор, сценарист та поет ; 1936-2004) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Тарнашинська, Людмила. Антропологічні практики повсякдення: людина як психологічна цілісність [Текст] : до 80-річчя Євгена Гуцала / Людмила Тарнашинська> // Слово і час. - 2017. - № 1. - С. 18-36. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України, 20 ст. Українська література--Шістдесятництво, 20 ст. Кл.слова (ненормовані): лірико-поетичне осягнення -- натурфілософія -- синестезія -- поетика контрастів Анотація: У статті розглядається художньо-естетична концепція творчості Є. Гуцала, яка впритул наближається до осягнення природи, що її письменник відчував як "велику філософську таємницю" (Ф. В. Й. Шеллінг). Таке авторське світовідчуття цілком уписується в парадигму загального пошуку поколінням шістдесятників морально-етичних основ еволюції суспільства й самовдосконалення людини. Дод.точки доступу: Гуцало, Є. \про твір\ |