Д 703 Ковальчук, М. С. Засоби вираження контрасту у творчості Миколи Хвильового [Текст] / М.С. Ковальчук> // Дослідження з лексикології і граматики української мови: Зб. наук. пр. - 2007. - Вип. 5. - С. 40-48. - Бібліогр.: 2 назв. Рубрики: Українська мова--Стилістика--Художній стиль Українська література--Новелістика, ХХ ст. Кл.слова (ненормовані): антонім -- контраст -- антитеза -- антонімічна парадигма Дод.точки доступу: Хвильовий, Микола \про нього\ Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Роскос, Тетяна. П‘ятикласники опановують поняття "антитеза". Конспект уроку за казкою Г.К. Андерсена "Соловей" / Тетяна Роскос> // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 2008. - № 9. - С. 35-36. - Зміст: "Соловей" Рубрики: Письменники данські, 19 ст. Зарубіжна література--Методика викладання Кл.слова (ненормовані): кросворд Дод.точки доступу: Андерсен, Ганс Крістіан-письменник данський 19 ст. \про нього\ |
Шугай, О. Поезії на берегах прози [Текст] : поезія / О. Шугай> // Київ. - 2009. - № 1-2. - С. 47-54 : портр. - Зміст: Стус ; Антимолитва ; Друга державна ; Вулиця Івана Мазепи в Ромнах ; Магочі ; Тиран ; Устань ! ; Кат ; Ірпінь ; На кошмі ; Дещо про ментальність ; Антитеза ; Герої ; Обніміться ; Любов ; "Пропаща сила" ; Бджола ; Картопля ; Хочу в НАТО ! Рубрики: Поезія України 21 століття |
Максютіна, О. Розвиваючи учнівський інтелект : урок-літературознавче дослідження у 10 класі : [вивчення поезії Лесі Українки "Contra spem spero!"] [Текст] / О. Максютіна> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 39-44. Рубрики: Література українська--Нова--Персоналії Література українська--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): гра в асоціації -- експертиза -- робота в групах -- антитеза -- зв'язок (синтез) -- життєва концепція Лесі Українки Анотація: Розробка уроку за темою: "Єдність особистого й громадського у поезії Лесі Українки "Contra spem spero!". Мета уроку - на основі аналізу жанрових та художніх особливостей вірша "Без надії сподіваюсь!" домогтися розуміння особливої ролі твору у поетичній спадщині Лесі Українки. За допомогою комп'ютерних засобів навчання, знань з історії, філософії, мистецтвознавства учні розкривають ідейний зміст вірша, а також вдосконалюють навики аргументації власної думки. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Юхимович, Світлана. Серце моє зрозуміє [Текст] : [поезії] / Світлана Юхимович> // Літературна Україна. - 2010. - 25 лют. (№ 7). - С. 5. - Зміст: День ; Глід ; Пес ; Антитеза ; Експромт ; Діалог ; Банка ; Людина ; Мамі ; Сідає сонце Рубрики: Українська література--Поезії, 21 ст. |
Уліщенко, В. У задзеркаллі казкового епосу, приказок і прислів'їв : Як розвинути художньо-читацьку компетенцію: методи та прийоми [Текст] / В. Уліщенко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 6. - С. 46-54. - Бібліогр.: 6 назв. Рубрики: Література українська--Методика--Методи навчання Фольклор--Методика--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): особливості казкового епосу -- різновекторна і багатовимірна взаємодія -- площина фольклорного тексту -- антитеза -- принцип діалогічності -- групові завдання для учнів Анотація: У статті визначено методику вивчення українського фольклору в 5-му класі. Глибоко аналізуючи особливості казок та малих жанрів фольклору, автор застосовує на всіх етапах уроку сучасні методи і прийоми, зокрема тренінговий метод, інтерсуб'єктний підхід, принципи діалогічності і образно-смислової презентації головної думки твору, з метою формування аналітичних здібностей та художньо-читацької компетенції учнів. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Чопик, Ростислав. Панько Проклятий (Екзистенційна драма П.Куліша) [Текст] / Ростислав Чопик> // Слово і час. - 2010. - № 11. - С. 3-15. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література, 19 ст. Кл.слова (ненормовані): Антитеза -- Синтез -- Імперський -- Козаччина -- Культурництво -- Нововірство Анотація: Автор статті прагне з'ясувати причину метаморфоз пізнього П. Куліша. Для цього покликає на допомогу "вічний" образ Марка Проклятого, що "товчеться" українським письменником десь від середини 1840-х років, а в контексті фольклорному, здається, "заткне за пояс усіх скитальців" з інонаціональних морфологій (за О. Стороженком). Дод.точки доступу: Куліш, Пантелеймон Олександрович (укр. письменник, громадський діяч, історик ; 1819 - 1897) |
Вдовиченко, Л. Що ми в цім світі без любові... : урок-бесіда з української літератури у 10 класі [Текст] / Любов Вдовиченко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 7/8. - С. 51-58. - Бібліогр.: 7 назв. - Зміст: "Які слова, дзвінкі й чудові" / І. Я. Франко. Рубрики: Українська література--Франко Іван Якович (1856-1916 рр.) Українська література--Урок Кл.слова (ненормовані): інтимна лірика І. Франка -- факти з біографії поета -- О. Рошкевич -- декадентство -- елегія, антитеза, верлібр -- мультимедійні засоби навчання Анотація: Запропоновано розробку уроку, мета якого - ознайомити старшокласників із ліричною драмою І. Франка "Зів'яле листя", на матеріалі фактів з особистого життя поета поглибити вивчене про ліричного героя та аналіз ліричного твору, ознайомити з художніми напрямами і течіями в літературі. Урок сприяє вихованню поваги до найкращих людських почуттів - любові, самопожертви, шляхетності. Дод.точки доступу: Франко, І. Я. \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Салига, Тарас. Микола Вінграновський: "...Не одійде мій голос, голос мій не відлюбиться..." [Текст] / Тарас Салига> // Слово і час. - 2012. - № 1. - С. 16-29 : фот. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Літературознавці України , 20-21 ст. Письменники України, 20-21 ст. Українська література--Поезія Кл.слова (ненормовані): етнонаціональне буття -- конотація -- вітаїстична аксіологія -- персоніфікування -- міфопоетика -- антитеза -- синестезія Анотація: Автор тлумачить художню семантику різних складових ліричного "Я" в поезії М. Вінграновського. Розглядається специфіка художньої трансформації ментального дискурсу в образ ліричного суб'єкта автора, означено взаємозв'язок етноментальних структур та суб'єктвних форм авторського вираження. Інтерпретується часовий і просторовий зв'язок прислівника "вже" в різних структурах поетичного часопростору. Дод.точки доступу: Салига, Тарас (український письменник, журналіст, літературний критик, науковець, громадський діяч, доктор філологічних наук, професор ; 1942-) \про нього\; Вінграновський, Микола (український письменник-шістдесятник, режисер, актор, сценарист ; 1936-2004) \про твір\ |
Голубенко, Вікторія. Характеристика образів персонажів казки "Пані Метелиця [Текст] : Антитеза у казці / Вікторія Голубенко> // Всесвітня література в сучасній школі. - 2013. - № 10. - С. 38-41. - Зміст: "Метелиця" Рубрики: Світова література--Розробки уроків Світова література--Казки--Вивчення в школі Дод.точки доступу: Брати, Грімм \про твір\ |
Денискіна, Ганна. Парадоксальні висловлення: логічний та лінгвістичний феномен [Текст] : на матеріалі "Записок українського самашедшого" Ліни Костенко / Ганна Денискіна> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2015. - № 1. - С. 43-46. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Художній текст--Мова--Парадоксальні висловлення Стилістика--Прийоми--Парадоксальні висловлення Кл.слова (ненормовані): антиномія -- антитеза -- оксиморон -- антифразис -- гіпербола -- метафора -- персоніфікація -- парономазія -- тавтологія -- абсурд -- мовна гра -- стилістичний прийом Анотація: Описано мовні засоби творення парадоксальних висловлень у прозі Ліни Костенко, визначено, що найпродуктивнішими лінгвостилістичними засобами та прийомами мовної гри у парадоксальних висловленнях письменниці є оксиморон, антитеза, антифразис, гіпербола, метафора, персоніфікація, парономазія і тавтологія. Розглянуто парадокс як логічний і стилістичний прийом. Дод.точки доступу: Костенко, Ліна Василівна (видатна українська поетеса, лауреат Національної премії ім. Тараса Шевченка 1987 р. ; р.н. 1930) \про неї\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Ткаченко, Т. Прозові перлини Павла Грабовського [Текст] : до 150-річчя від дня народження П. Грабовського / Тетяна Ткаченко> // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 12. - С. 22-24. - Бібліогр.: 8 назв. Рубрики: Українська література--Грабовський Павло Арсенович (1864-1902 рр.) Кл.слова (ненормовані): творча спадщина П. Грабовського -- проза -- реалізм -- деталізація -- паралелізм -- антитеза -- обсервація -- психологізм Анотація: У статті досліджуються прозові твори Павла Грабовського, зокрема аналізуються особливості ідіостилю письменника, а саме: проекція "індивідуальне - національне - загальнолюдське", домінування духовного над матеріальним, виняткова чуттєва інтерпретація людини і світу, співпраця автора з текстом, персонажами і читачем, здатність до самопожертви, унікальність особистості. Дод.точки доступу: Грабовський, Павло Арсенович ( український поет-лірик, публіцист, перекладач ; 1864-1902) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Добровольська, О. В. Протистояння і примирення в творі Редьярда Кіплінга "Балада про Схід і Захід" [Текст] : [урок] / О. В. Добровольська> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 6. - 39- 40, с. 3 обкл. Рубрики: Англійська література--Кіплінг Редьярд (1865-1936 рр.) Зарубіжна література--Урок Кл.слова (ненормовані): ідея миру і дружби -- динаміка образів -- антитеза у творі Анотація: Надано конспект уроку, який має на меті наступне: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Р. Кіплінга; розкрити особливості сюжету та проблематики твору, формувати вміння аналізувати образи-персонажі; сприяти вихованню в школярів почуттів дружби, шляхетності і чесності. Дод.точки доступу: Кіплінг, Джозеф Редьярд (англійський письменник, перший англійський нобелівський лауреат з літератури ; 1865-1936 ) \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Гузь, О. О. Орієнтовне планування уроків для 6 класу [Текст] : роберт Льюїс Стівенсон. "Острів Скарбів" : [4 уроки] / О. О. Гузь> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2015. - № 9. - С. 17-22. Рубрики: Англійська література--Стівенсон Роберт Льюїс (1850-1894 рр.) Зарубіжна література--Урок Кл.слова (ненормовані): особливості розвитку пригодницького роману -- антитеза -- система образів -- роль художнього простору й часу -- моральні цінності в романі -- контрольна робота Анотація: Подано систему уроків, мета яких є наступною: ознайомити учнів з основними віхами життя і творчості Р. Л. Стівенсона, з історією створення пригодницького роману "Острів скарбів"; здійснити аналітичне дослідження твору, охарактеризовати сюжет і композицію, розкрити роль антитези як провідного прийому створення системи образів твору; висвітлити роль художнього простору й часу в розкритті смислу роману. Заняття мають сприяти розвитку навичок аналітичного читання та осмислення великого за обсягом літературного твору, а також формуванню гуманістичних цінностей в школярів. Дод.точки доступу: Стівенсон, Роберт Льюїс (англійський письменник, автор гостросюжетних пригодницьких романів ; 1850-1894) \о нем\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Тіхоненко, Світлана. Орієнтовне поурочне планування для 7 класу [Текст] / Світлана Тіхоненко, Наталія Рябуха> // Зарубіжна література в школах України. - 2015. - № 10. - С. 29-41. - Зміст: Урок № 23. Особливості сюжету і композиції повісті В.Бикова "Альпійська балада" ; Урок № 24. Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства. Гуманістичний зміст повісті ; Урок № 25. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. "Альпійська балада" Василя Бикова в кіно ; Урок № 26. Контрольна робота з теми "Історичне минуле в літературі" (тести, розгорнуті відповіді на запитання, порівняльні характеристики) ; Урок № 27. Проблема взаємин між батьками й дітьми в новелі Джеймса Олдріджа "Останній дюйм" ; Урок № 28. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення ; Урок № 29. Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей у творі ; Урок № 30. Протистояння і примирення Сходу й Заходу в "Баладі про Схід і Захід" Редьярда Кіплінга. Антитеза у творі. Динаміка образів головних героїв ; Урок № 31. Проблема духовного випробування людини у вірші Редьярда Кіплінга "Якщо...". Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея ; Урок № 32. Контрольна робота з теми "Духовне випробування людини" (тести, розгорнуті відповіді, творчі завдання) Рубрики: Світова література--Планування уроків Уроки світової літератури--Планування уроків Дод.точки доступу: Рябуха, Наталія |
Голик, О. "Святі чуття, закладені в молитву..." [Текст] : урок / Олена Голик> // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 6. - С. 46-49. - Бібліогр.: 9 назв. Рубрики: Українська література Кл.слова (ненормовані): міжпредметні зв'язки -- молитва -- цикл -- афоризм -- антитеза Анотація: Гуманістичні мотиви поезій Т. Шевченка "Молитва" та Є. Маланюка "Молитва" Дод.точки доступу: Шевченко, Т. Г. (про вірш); Маланюк, Є. ( про твір) Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Соболєва, О. Стилістична забарвленість рекламних повідомлень [Текст] / О. Соболєва> // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Іноземна філологія. - 2017. - № 1. - С. 36-39. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Французька мова--Стилістика--Публіцистичний стиль--Реклама Кл.слова (ненормовані): гіпоніми -- анафора -- оксюморон -- пароніми -- антитеза -- гипербола |
Яцкова, Лідія. Ронделі [Текст] : [поезії] / Лідія Яцкова> // Дзвін. - 2020. - № 11. - С. 90-94. - Зміст: Рон-де-лю-бов ; Шліфуються дні... ; Історію не нам судити ; Річка ; Випав сніг... ; Серце б'ється ; Учительці ; Світиться обрій... ; Відгомін ; Твоє мовчання ; Змінність ; Страх ; Аксіома ; Пазли ; Антитеза, або подолання ; Клепсидра ; Рани болять не від болю ; Модерна картина ; Метелик ; Благання ; Простір часу Рубрики: Художня література--Поезія--Україна, 21 ст. |
Зубченко, Святослав. Двочленна антитеза в тексті "Історії" Геродота: особливості зовнішньої та внутрішньої структури [Текст] / Святослав Зубченко> // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Філологічні науки. Мовознавство. - 2013. - № 19. - С. 154-159. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історики давньогрецькі Грецька мова--Давньогрецька мова--Стилістика--Антитеза Дод.точки доступу: Геродот \про твір\ |