Білоус, П. Художність, закодована в образах [Текст] / П. Білоус> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2003. - № 4. - С. 37-40 Рубрики: Українські письменники, 16 століття--Вишенський І.--Творчість Дод.точки доступу: Вишенський, І. \про нього\ |
Лукомський, Г. Думки про художність міст [Текст] / Г. Лукомський> // Хроніка-2000. - 2005. - Вип. 63-64. Ч.2. - С. 579-582. - (Роздуми про мистецтво) Рубрики: Архітектура--Містобудування |
К50 Клочек, Г. Про енергетику творчості Володимира Винниченка як сумарний критерій її оцінки (До постановки проблеми) [Текст] / Г. Клочек> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2006. - № 7-8. - С. 106-113. Рубрики: Література українська--Нова--Персоналії--Винниченко В. Кл.слова (ненормовані): художність літературного твору -- гуманістична змістовність -- контроверсійність -- національна ідея Анотація: Творчість В. Винниченка в аспекті основних критеріїв оцінки художності Є примірники у відділах: (11.01.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
С 484 Наєнко, Михайло. Високий модернізм "Сонячних кларнетів": національний текст і загальнолітературний контекст [Текст] / Михайло Наєнко> // Слов'янські обрії : ХІV Міжнар. з'їзд славістів (10.09-16.09. 2008, Охрид, Республіка Македонія) : доповіді. - К., 2008. - Вип. 2. - С. 460-472. - Бібліогр. : с. 471-472.
Кл.слова (ненормовані): Література -- Творчість -- Художність -- Текст -- Контекст -- Поет -- Поезія -- Вірш -- Поема -- Лірика -- Образ -- Ліричний герой -- Стиль -- Напрям -- Модернізм -- Національна специфіка -- Ренесанс -- Символізм -- "Розстріляне відродження" Є примірники у відділах: 1 Інв.Б 512308 - Б.ц. (вільний) |
У 453 Працьовитий, Володимир. Історичність і художність драматургічного конфлікту: "Три князі на один престол" [Текст] / Володимир Працьовитий> // Українське літературознавство : зб. наук. пр. - Львiв, 2006. - Вип. 68: Іван Франко. Статті й матеріали. - С. 137-143. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література--Історична драма--Франко І. Я., 1874 р. Дод.точки доступу: Франко, Іван Якович (український письменник, поет, вчений, публіцист, перекладач, громадський і політичний діяч ; 1856-1916) Є примірники у відділах: 1 Інв.Б 518523 - Б.ц. (вільний) |
Річ, Віра. Точність і художність перекладу "Гамлета" Григорія Кочура [Текст] / В. Річ> // Всесвіт. - 2011. - № 3-4. - С. 216-233 Рубрики: Перекладачі Великобританії Анотація: У Львові (15-17 листопада 2008 р.) відбулася конференція - "Творчість Григорія Кочура в контексті української культури ХХІ віку". Віра Річ - дослідник перекладної творчості Григорія Кочура виступила з доповіддю. Стаття містить доповідь у перекладі Наталі Дьомової. Дод.точки доступу: Річ, Віра (англійська поетеса, перекладач ; 24.04.1936 - 20.12.2009) \про неї\ |
Прокоф'єв, Іван. Поетичний феномен Леоніда Талалая [Текст] / Іван Прокоф'єв> // Слово і час. - 2011. - № 11. - С. 29-33. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України, 20-21 ст. Українська література--Поезія Кл.слова (ненормовані): метафора -- образ -- асоціація -- художність -- підтекст -- символ -- структура -- функціональність Анотація: Розкрито найхарактерніші вияви фрмозмістової єдності творів, основні риси художнього світу, вказано на модерністські аспекти доробку Л. Талалая, синтез у його віршах індивідуально-авторських естетичних ідей і здобутків різних літературних течій, шкіл, поетів. Дод.точки доступу: Талалай, Леонід (український поет ; 1941-) \о произв.\ |
Білоус, Петро. Про художність, паралітературу й літературні смаки [Текст] / Петро Білоус> // Слово і час. - 2012. - № 2. - С. 89-93 Рубрики: Літературознавці України , 20-21 ст. Літературознавство--Художність Кл.слова (ненормовані): художність -- образність -- образний лад -- емоційна виразність Анотація: У статті здійснено аналіз праці М. Наєнка "Про помежів'я літератури й паралітератури". Автор висловлює дискусійні міркування з приводу деяких питань, означених у статті М. Наєнка. Літературознавець витлумачує власне розуміння літератури й виводить із того розуміння критерії її художності. Дод.точки доступу: Наєнко, Мимхайло (український літературознавець, доктор філологічних наук, професор ; 1938-) \про твір\ |
Наєнко, Михайло. "Грайте в міру почуттів Шевченка...": огляд відзначених Шевченківською премією романів, повістей, новел (1962-2012) [Текст] / Михайло Наєнко> // Слово і час. - 2012. - № 10. - С. 57-76. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Премії--Літературні--Національна премія імені Тараса Шевченка--Україна, 20-21 ст. Українська література--Проза Кл.слова (ненормовані): художність -- стиль -- стилістика -- тематика -- проблематика Анотація: Ідеться про прозові твори українських письменників, які відзначалися Державною (національною) премією України імені Тараса Шевченка протягом останніх 50-ти років (1962-2012). Автор аналізує ці твори за жанровими ознаками (новела, повість, роман), тематичною приналежністю (твори сучасної дії й історичного дискурсу) та ідейно-стильовою спрямованістю (соцреалістичний канон, романтичне забарвлення, тяжіння до постмодерну). |
Сулима, Микола. Розпізнавання генетичного коду української літератури [Текст] : рецензія / Микола Сулима> // Слово і час. - 2013. - № 3. - С. 114-118 Рец. на кн. : Літературна медієвістика : вибрані студії у 3-х т. - Т. 1 : Зародження української літератури. - Житомир : Рута, 2011. - 376 с. ; Т. 2 : Художній світ давньої української літератури : ізборник. - Житомир : Рута, 2012. - 428 с. ; Т. 3 : Українська паломницька проза : Історія. Поетика. Постаті. - Житомир : Рута, 2012. - 392 с. Рубрики: Літературознавці України, 20-21 ст. Українська література--Давня література Кл.слова (ненормовані): літературна спадщина -- запровадження письма -- художність Анотація: Стаття є рецензією на тритомник вибраних студій із літературної медієвістики Петра Білоуса, який підсумовує наукову працю дослідника давньої української літератури. Дод.точки доступу: Білоус, Петро \про нього\ |
Ніколенко, Ольга. Художність творів мистецтва [Текст] / Ольга Ніколенко> // Всесвітня література в сучасній школі. - 2014. - № 3. - С. 9 Рубрики: Теорія літератури--Художнсть Анотація: В започаткованій спеціальній рубриці "Теорія літератури в школі"учителі знайдуть пояснення найбільш складних термінів і понят. Рубрику веде Ольга Ніколенко, керівник авторського колективу розробників програми, професор Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, доктор педагогічних наук. |
Клочек, Григорій. Текстова інформативність у Григора Тютюнника: діамантова щільність [Текст] : аналіз одного речення з оповідання "Син приїхав" / Григорій Клочек> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2016. - № 5. - С. 38-42. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Художній текст--Інформативність Кл.слова (ненормовані): рецептивна поетика -- образна інформація -- критерії художності -- поетика -- художність -- інформативна щільність Анотація: Розглядається проблема високої інформативності художнього тексту Гр. Тютюнника. З позицій рецептивної поетики докладно проаналізовано перше речення з оповідання "Син приїхав". Автор дійшов висновку, що художній текст зроджує у свідомості реципієнта багато образних уявлень та думок. Таку особливість характеризує поняття інформативної щільності. Своєрідність творчої манери Гр. Тютюнника полягає в тому, що текст найвищої художньо-інформаційної щільності має глибокий життєвий зміст. Дод.точки доступу: Тютюнник, Григір Михайлович (1931-1980) \про твір\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Пуніна, Ольга. Художній потенціал сценарного тексту Василя Стуса [Текст] / Ольга Пуніна> // Слово і час. - 2016. - № 5. - С. 48-56. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література--Сценарії, 20 ст. Письменники України, 20 ст. Українська література--Критика Кл.слова (ненормовані): Сценарій -- художність -- текст -- образність -- експресіонізм Анотація: У статті сценарний текст Василя Стуса постає об’єктом наукового розгляду в ракурсі його потенційної художності. Сценарії "Ожидание", "[Холодне, з дірками хмільної тьмяної сині, небо]" запропоновано прочитувати як авторські, де зовнішня форма лібрето й кінодраматургічних сцен наповнена експресіоністичним змістом. Сценарний текст як "стенограма емоційного пориву" (С. Ейзенштейн) реалізує основне завдання письменницької праці за В. Стусом: розкриває "біографію душі", зокрема шляхом художнього осмислення категорії самотності й творчості. Дод.точки доступу: Стус, В. \про твір\ |
Гуйванюк, Ніна (викладач ЧНУ). Релігійність, народність і художність церковних проповідей буковинського письменника і священника Сидора Воробкевича [Текст] / Ніна Гуйванюк> // Dialogul slaviştilor la începutul secolului al XXI-lea. - 2013. - Anul II, nr. 1. - P. 356-365. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники Буковини--19-20 ст. Дод.точки доступу: Воробкевич, Сидір (письменник, композитор, церковний діяч ; 1836-1903) \про нього\; чернівецький автор, про Чернівці (Чернівецьку область) |