Кирильчук, Олександр. Територія уявного: репрезентація історичного минулого в польській та українській белетристиці кінця XIX століття [Текст] / Олександр Кирильчук> // Слово і час. - 2013. - № 10. - С. 14-22. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники Польщі, 19-20 ст. Польська література--Проза Письменники України, 19-20 ст. Українська література--Проза Кл.слова (ненормовані): культурний колоніалізм -- контр-дискурс -- історична белетристика Анотація: У статті з постколоніальної перспективи розглянуто візії історичного минулого в текстах Г. Сенкевича, М. Старицького й І. Нечуя-Левицького. Акцент зроблено на тому, що історична белетристика аналізує образ Іншого та символізовану географію національної присутності у просторі пограниччя. Дод.точки доступу: Сенкевич, Генрік (польський письменник ; 1846-1916) \про нього\; Старицький, Михайло Петрович (український письменник, театральний і культурний діяч ; 1840-1904) \про нього\; Нечуй-Левицький, Іван Семенович (український письменник, драматург ; 1838-1918) \про нього\ |
Шпіцер, Василь. Для одних Атлантида, а для інших - Вавилонія [Текст] / Василь Шпіцер> // Дзвін. - 2016. - № 3. - С. 136-145 Рубрики: Письменники--Польща, 20 ст. Польська література--Проза Анотація: Автор розповідає про книгу польського письменника Анджея Хцюка "Атлантида" Дод.точки доступу: Хцюк, Анджей (польський письменник) \про твір\ |
Лебль, Богдан. Пекло ввійшло до раю [Текст] : уривок з роману / Б. Лебль ; пер. з пол. Б. Антоняк> // Кур`єр Кривбасу. - 2016. - № 323-324-325. - С. 59-93. Рубрики: Польська література--Проза Дод.точки доступу: Антоняк, Божена \пер. з пол.\ |
Кропивко, Ірина. Карнавальне колесо постмодерністської деконструкції в текстах-подорожах М. Кідрука "Мексиканські хроніки" та Я. Рудницького "Тричі так!" [Текст] / Ірина Кропивко> // Слово і час. - 2018. - № 9. - С. 10-17. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література--Проза Польська література--Проза Кл.слова (ненормовані): Постмодернізм Анотація: Вияви деконструктивізму постмодерністської художньої прози спрямовані на деконструкцію ідеологем і карнавально-ігрове конструювання нових текстів із їхніх уламків. Тексти про персонажа, який подорожує, використовують тип людини-номада та відповідають принципам безперервного руху без початку й кінця як основи життя й тимчасовості значень. |
Михайлова, Тетяна. Проблема національної ідентичності та творчої індивідуальності у прозових текстах Василя Стуса і Чеслава Мілоша [Текст] / Тетяна Михайлова> // Слово і час. - 2022. - № 2. - С. 69-85. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України--Шістдесятники, 20 ст. Українська література--Проза Письменники Польщі, 20-21 ст. Польська література--Проза Кл.слова (ненормовані): індивідуальність митця -- національне питання -- тоталітарна система -- література самвидаву Анотація: У статті на прикладі самвидавних текстів української і польської літератур, зокрема есею Чеслава Мілоша «Альфа, або Мораліст» із книжки «Поневолений розум» і літературно-критичної розвідки Василя Стуса «Феномен доби (Сходження на Голгофу слави)», у типологічному аспекті розглянуто проблему збереження / втрати письменником власної індивідуальності, важливим складником якої є національна ідентичність. У контексті тоталітарної системи, котра вбачала в мистецтві спосіб утвердження ідеології, проаналізовано особливості зображення Ч. Мілошем і В. Стусом своїх відомих сучасників - прозаїка Єжи Анджеєвського і поета Павла Тичини відповідно. Дод.точки доступу: Стус, Василь Семенович (український письменник ; 1938-1985) \про твір\; Мілош, Чеслав (польський письменник ; 1911-2004) \про твір\ |