Кіндлерова, Рита. Україна для мене - це доля... [Текст] : [інтерв'ю з українською перекладачкою Ритою Кіндлеровою / розмову вела Людмила Таран] / Рита Кіндлерова> // Сучасність. - 2009. - № 8. - С. 3-9. Рубрики: Українська література--Проза--Оповідання Анотація: Рита Кіндлерова, авторка проекту, упорядник антології (також перекладачка), в чиїй особі українська література має надзвичайно активного промотора, залучила до співпраці двадцять тлумачів. Подане інтерв’ю з Ритою Кіндлеровою. Дод.точки доступу: Кіндлерова, Рита \о нем\ |
Калантаєвська, Г. П. Типи і характери дітей в оповіданнях Євгена Гуцала [Текст] / Г. П. Калантаєвська, І. В. Савченко> // Філологічні трактати. - 2011. - Т. 3, № 2. - С. 22-27. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України, 20 ст. Українська література--Проза--Оповідання Дод.точки доступу: Савченко, І. В.; Гуцало, Євген Пилипович (український письменник, журналіст ; 1937-1995) \про твір\ |
Приліпко, Ірина. Автобіографічний характер образів священиків у творах Тимофія Бордуляка [Текст] / Ірина Приліпко> // Слово і час. - 2012. - № 4. - С. 79-86. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України, 19-20 ст. Українська література--Проза--Оповідання Кл.слова (ненормовані): автобіографічний образ -- герой-оповідач -- наратор Анотація: У статті розглянуто оповідання Т. Бордуляка. Розкрито значення автобіографічних чинників у моделюванні образів священиків, з'ясовано особливості наративної організації творів, окреслено роль героя-оповідача в репрезентації авторської позиції. Дод.точки доступу: Бордуляк, Тимофій (український письменник, священик ; 1863-1936) \про твір\ |
Савка, Марія. Екзистенційний дискурс творчості Катрі Гриневичевої (за збіркою оповідань "Непоборні") [Текст] / Марія Савка> // Слово і час. - 2013. - № 7. - С. 77-82. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України, 20 ст. Українська література--Проза--Оповідання Кл.слова (ненормовані): інтерпретація -- сюжет -- образ -- духовність -- христологічний вимір Анотація: У статті досліджується художній наратив збірки оповідань "Непоборні" Катрі Гриневичевої. Правомірність логіки переосмислення малої прози письменниці передбачає відновлення та обгрунтування екзистенційного дискурсу, що несе в собі й фольклорно-етнографічні пласти звичаїв і вірувань українського народу. Дод.точки доступу: Гриневичева, Катря (українська письменниця ; 1895-1947) \про неї\ |
Бурлака, Галина. "Подорож на Ай-Петрі": у пошуках автора [Текст] / Галина Бурлака> // Слово і час. - 2014. - № 1. - С. 80-89 : ілюстр. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історики України, 19-20 ст. Текстологія--Художній текст Українська література--Проза--Оповідання Кл.слова (ненормовані): історія публікації -- авторство -- аналіз мови Анотація: Низка публікацій 1990-х рр. утвердила традицію приписувати авторство оповідання "Подорож на Ай-Петрі" М. Грушевському. У статті викладено аргументи, які заперечують таку версію. Проте пошук реального автора триває. Дод.точки доступу: Грушевський, Михайло Сергійович (український iсторик, полiтичний i державний дiяч ; 1866-1934) \про нього\ |
Цимбал, Богдан. "Народні оповідання" Марка Вовчка: втрати, пошуки, знахідки [Текст] / Богдан Цимбал> // Слово і час. - 2014. - № 1. - С. 90-97. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України, 19-20 ст. Українська література--Проза--Оповідання Текстологія--Джерелознавчі аспекти Кл.слова (ненормовані): архів -- фотокопія -- оригінал -- рукопис -- псевдонім Анотація: У статті досліджено історію автографа "Народних оповідань" Марка Вовчка, який складався з дванадцяти творів. Дод.точки доступу: Вовчок, Марко (українська письменниця, перекладач, видавець ; 1833-1907) \про неї\ |
Щукіна, Ірина. "Голосні струни" Лесі Українки: музика в рядках і між ними [Текст] / І. Щукіна> // Слово і час. - 2016. - № 12. - С. 10-17 : іл. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Українська література--Проза--Оповідання Українське літературознавство--Аналіз твору Кл.слова (ненормовані): музика -- струни -- фортепіано -- імпровізація Анотація: Стаття присвячена музичним особливостям нарису Лесі Українки "Голосні струни". Музика - потужний виразник широкого спектра думок і почуттів, засіб характеристики емоційно-психологічного стану героїв і взаємин між ними, інструмент у побудові сюжетної лінії та структури твору. Музична канва наскрізна, вона поступово набуває динамічного розвитку й завершується сповненою драматизму фінальною кульмінацією, яка вербально втілює фортепіанну імпровізацію. В історії тексту розглядаються питання автобіографічності, становлення назви, взаємозв’язку творів, написаних упродовж 1896-1897 рр. Аналізуються графічні зображення в рукописі Лесі Українки. Дод.точки доступу: Українка, Л. \про твір\ |