Караман, С. О. Інтегроване навчання [] / С. О. Караман> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2005. - № 1. - С. 46-51 Рубрики: Інтегровані уроки--Українська мова--Українська література Анотація: На думку авторів Концепції навчання державної мови в школах України, можлива альтернатива: "рідну мову в середніх класах вивчати разом з літературою на основі анлізу художніх текстів, запровадивши курс української словесності. За традицією, що склалася, мова і література сьогодні - це різні шкільні предмети, що хоч і вивчаються в певних зв'язках, проте все-таки кожен окремо. Тим часом у школах багатьох країн світу рідну мову і лтературу викладають як один предмет" |
Караман, С. Технологія навчання української мови в гімназії [] : методи і прийоми навчання української мови / С. Караман> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2005. - № 3. - С. 25-28 Рубрики: Українська мова--Методика викладання Уроки--Українська мова Анотація: Нині питання технології навчання особливо актуальне для гімназії. Це обумовлено об'єктивною необхідністю випрацювання такої методичної системи, яка сприятиме: 1) органічному поєднанню процесів навчання й опанування, 2) врахуванню науково-теоретичного рівня програмного матеріалу, освітніх завдань гімназії та суб'єкта навчального процесу - здібного учня, 3) досягненню максимально високої результативності навчання |
Караман, С. Спецкурс з української мови в гімназії гуманітарного профілю [Текст] / С. Караман> // Українська мова і література в школі. - 2000. - № 2. - С. 61-63 . - Буде далі
Рубрики: Українська мова Кл.слова (ненормовані): Школи нового типу -- Гімназії -- Українська мова Є примірники у відділах: (.2000р. Інв.1 - Б.ц.) (вільний) |
Караман, С. О. Українська мова [Текст] : програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови 8-9 класи / С. О. Караман, О. В. Караман, М. Я. Плющ, В. І. Тихоша> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008. - № 10. - . Рубрики: Українська мова--Методика--Плани і програми Кл.слова (ненормовані): комунікативні уміння -- навчально-мовні уміння -- нормативні уміння -- правописні уміння Анотація: Програмою для поглибленого вивчення української мови у 8-9 класах, крім вивчення тем, визначених програмою основного курсу, передбачено засвоєння учнями окремих синтаксичних понять, ознайомлення з деякими важливими для практики спілкування віломостями, розширення кола виучуваних питань, пов'язаних з удосконаленням культури мовлення учнів. Дод.точки доступу: Караман, О. В.; Плющ, М. Я.; Тихоша, В. І. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Мова як суспільне явище : вступний розділ підручника "Українська мова, 10 клас. Профільний рівень" [Текст] / М. Плющ, В. Тихоша, С. Караман, О. Караман> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 7/8. - С. 85-92. Рубрики: Українська мова--Методика--Підручники і навчальні посібники Українська мова--Загальні питання--Мова і мовлення Українська мова--Методика--Розвиток мовлення Мовознавство--Загальне--Соціолінгвістика Кл.слова (ненормовані): мовознавчі студії -- практикум -- спілкування -- соціолінгвістика -- основні функції мови Анотація: Публікація вступної частини підручника "Українська мова, 10 клас. Профільний рівень". Зміст посібника спрямовано на засвоєння мовної культури в усій її багатогранності. Кожну мовну тему представлено у трьох рубриках: "Мовознавчі студії", "Практикум", "Спілкування". Дод.точки доступу: Плющ, М.; Тихоша, В.; Караман, С.; Караман, О. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Караман, С. Матеріали до вивчення теми "Сполучникові складні речення" : до уроків узагальнення і систематизації знань з української мови : 11 клас [Текст] / Станіслав Караман, Ольга Караман> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 2. - С. 63-69. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Складне речення--Методика Кл.слова (ненормовані): складносурядні речення -- складнопідрядні речення -- розділові знаки -- синоніміка сполучників -- вправи та завдання Анотація: Запропоновано дидактичний матеріал до мовної теми (теоретичні відомості та практичні завдання). Зокрема, надано таблиці "Розділові знаки в складносурядних реченнях", "Розділові знаки в складнопідрядних реченнях", схему "Типи складнопідрядних речень за синтаксичними відношеннями" та ін., а також різноманітні синтаксичні вправи для учнів. Дод.точки доступу: Караман, О. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Караман, С. Тести та завдання для тематичного контролю з української мови [Текст] / Станіслав Караман, Ольга Караман> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 4-9. Рубрики: Українська мова--Перевірка і оцінка знань Кл.слова (ненормовані): односкладні речення -- прості неповні речення -- розділові знаки -- складносурядне речення -- складнопідрядне речення -- безсполучникове речення -- творчий переказ Анотація: Запропоновано тестові завдання з української мови за вищевказаними мовними темами, а також 3 варіанти текстів для творчого переказу (про письменника М. Зерова). Дод.точки доступу: Караман, О. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Караман, С. Навчання морфології має бути дієвим, інтенсивним та продуктивним [Текст] : омельчук С. Навчання морфології української мови на засадах дослідницького підходу: теорія і практика : [рецензія] / Станіслав Караман> // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 5. - С. 70-71. Рубрики: Українська мова--Методика Кл.слова (ненормовані): монографія -- система завдань дослідницького характеру -- навчальні засоби -- ЗНО -- методична концепція Анотація: Подано рецензію на книгу Сергія Омельчука "Вивчення морфології української мови на засадах дослідницького підходу: теорія і практика" (К., 2014). Підкреслено, що презентована в монографії методична концепція формування в учнів дослідницької діяльності на етапі навчання морфології має ґрунтовне змістове наповнення та вже упроваджена в навчальний процес 16-ти навчальних закладів України. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Караман, С. Слово про Марію Іванівну Пентилюк [Текст] : до 80-ліття від дня народження / Станіслав Караман> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 4. - С. 49-50. Рубрики: Мовознавство--Пентилюк Марія Іванівна (р.н. 1936)--Україна Кл.слова (ненормовані): науковий доробок М. Пентилюк -- мовознавець -- педагог -- лінгводидактика Анотація: Публікацію присвячено людині багатогранного, наукового і професійного хисту - Марії Іванівні Пентилюк, завідувачу кафедри мовознавства, доктору педагогічних наук, професору Херсонського державного університету. Ознайомлено з плідною педагогічною діяльністю та науковою спадщиною М. Пентилюк, головним аспектом усієї науково-дослідної роботи якої була лінгводидактика. Дод.точки доступу: Пентилюк, Марія Іванівна (філолог, доктор педагогічних наук, професор, видатна особистість української лінгводидактики ; 1936) \о ней\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Караман, С. Готуючись до державної підсумкової атестації з української мови в 9 класі [Текст] : [рецензія на навчальний посібник "Збірник диктантів для підготовки до проведення державної підсумкової атестації з української мови в 9 класі" (автори О. В. Єременко, А. В. Лупійчук)] / Станіслав Караман> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 5. - С. 62-63. Рубрики: Українська мова--Підручники і навчальні посібники Кл.слова (ненормовані): композиція посібника -- український правопис -- методична доцільність Анотація: Рецензія на посібник "Збірник диктантів для підготовки до проведення державної підсумкової атестації з української мови в 9 класі" (автори Єременко О. В., Лупійчук А. В.). Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Караман, С. Методичні орієнтири для підготовки старшокласників до написання переказу [Текст] / Станіслав Караман> // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 2. - С. 14-16. Рубрики: Українська мова--Методика--Переказ Кл.слова (ненормовані): текст -- читання тексту -- електронно-цифровий світ -- переказ Анотація: Запропоновані у статті методичні орієнтири для підготовки старшокласників до написання переказу як одного з ефективних видів завершальних вправ окреслюють діапазон практичної реалізації методичних напрацювань словесника, стимулюють до пошуку і продукування ідей розвитку мовотворчості, формування юної мовної особистості на засадах українськості. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Караман, С. Вітаємо переможців конкурсу! [Текст] / Станіслав Караман> // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 3. - С. 3-5. Рубрики: Українська мова--Конкурс Українська література--Конкурс Кл.слова (ненормовані): номінації -- вчитель-словесник -- профільне навчання -- методична майстерня словесника -- науково-практичні пошуки студентів -- переможці конкурсів Анотація: У першому числі журналу "Українська мова і література в школах України"(2017 р.) зазначалося про нові підходи до проведення редакцією журналу конкурсу на кращу розробку уроку з української мови і літератури для учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. У цьому журналі подано список переможців вчителів-словесників за багатьма номінаціями. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Формування ключових компетентностей учнів засобами підручника "Українська мова" для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням філології [Текст] / С. Караман, О. Горошкіна> // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 6. - С. 22-29. Рубрики: Українська література--Засоби навчання--Підручники та посібники Кл.слова (ненормовані): поглиблене вивчення української мови -- спілкування державною мовою (СДМ) -- текст -- математична компетентність -- компетентність -- інформаційно-коунікаційна компетентність -- підприємницька компетентність -- здоров'язбережувальна (ЗЗК) -- соціальна і громадянська компетентність -- загальнокультурна (ЗКК) Анотація: Підручник націлює на зміщення акцентів із навчання насамперед граматики на оволодіння мовою як даром рідного слова, на вправляння в усному й писемному мовленні, спілкуванні, на розвиток зв'язного мовлення, на створення максимально сприятливих умов для мовленнєвої самореалізації здібних і обдарованих учнів через впровадження у практику творчих вправ, дослідницько-пошукових завдань, проведення мовних спостережень і дослідів, лінгвістичних ігор, розвиток монологічноо й діалогічного мовлення з урахуванням ситуації спілкування тощо. Дод.точки доступу: Караман, С.; Горошкіна, О.; Караман, О.; Попова, Л. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Кривицька , Марина. Українська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням філології [Текст] : рецензия / Марина Кривицька > // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 7/8. - С. 92-95. Рец. на Караман С. О. Українська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням філології : підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / С. О. Караман, О. М. Горошкіна, Л. О. Попова. - Харків : Вид-во "Ранок", 2017. - 272 с. Рубрики: Українська мова--Підручники та посібники Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |