061
Ч-492


    Супроненко, Н.
    Формування художнього мислення майбутніх вчителів початкових класів у процесі професійної підготовки [Текст] : сборник научных трудов / Н. Супроненко // Наук. вісник Чернівец. ун-ту. - Чернівці, 2003. - Вип.179: Педагогіка та психологія: Зб. наук. пр. - С. 151-155.
УДК
Рубрики: Вчителі початкових класів--Підготовка

Є примірники у відділах:
1 Інв.Б 487141 - 9.44 р. (вільний)


061
Ч-492


    Штикало, Тетяна.
    Формування просторового мислення [] : сборник научных трудов / Т. Штикало // Наук. вісник Чернівец. ун-ту. - Чернівці, 2003. - Вип.184: Педагогіка та психологія: Зб. наук. пр. - С. 145-149.
УДК
Рубрики: Мислення--Психологія

Є примірники у відділах:
1 Інв.А 406838 - 8.58 р. (вільний)


061
Ч-492


    Смілянець, Олена.
    Актуальність і шляхи розвитку творчого мислення у студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів [] : сборник научных трудов / О. Смілянець // Наук. вісник Чернівец. ун-ту. - Чернівці, 2003. - Вип.185: Педагогіка та психологія: Зб. наук. пр. - С. 141-148.
УДК
Рубрики: Творче мислення --Розвиток у студентів

Є примірники у відділах:
1 Інв.А 406843 - 8.58 р. (вільний)


061
Ч-492


    Цибух, Людмила.
    Проблеми дослідження професійного мислення в психології [] : сборник научных трудов / Л. Цибух // Наук. вісник Чернівец. ун-ту. - Чернівці, 2003. - Вип.185: Педагогіка та психологія: Зб. наук. пр. - С. 165-170.
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія

Є примірники у відділах:
1 Інв.А 406843 - 8.58 р. (вільний)




    Алімова, С.
    Психолого-аналітичні аспекти використання методів активізації творчого мислення студентів [Текст] / С. Алімова // Психологія і суспільство. - 2005. - №1. - С. 63-68. - Бібліогр.:14 назв.
Рубрики: Патріотичне виховання
Кл.слова (ненормовані):
Сімейні цінності -- Ідеологія українського народу -- Ідентифікація -- Статево-рольова ідентичність





    Солошко, Н. І.
    Методика критичного мислення як інструмент самостійного опанування навчального матеріалу [Текст] : з досвіду використання цієї методики / Н.І. Солошко; Т.Є. Мурзо // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 2005. - № 2. - С. 21-24.
Рубрики: Навчання--Самостійне
   Мислення--Критичне--НАВЧАННЯ

Анотація: Наш час вимагає нових підходів до навчання. Учні мають сформувати навички і уміння самостійно оволодівати матеріалом, критично його переосмислити і застосувати на практиці. Розвитку цих навичок покликана сприяти методика критичного мислення.





    Пролеєв, Сергій.
    Кант проти Канта: автономія волі та упокорення владі [Текст] / С. Пролеєв // Філософська думка. - 2005. - №2. - С. 51-66.
Рубрики: Філософи Німеччини--Кант І.
   Філософія модерна

   Мислення--Філософське

Анотація: Автор розглядає дві видатні кантівські інтелектуальні пропозиції. Перша - це фундаментальне кантівське розрізнення аналітичних та синтетичних суджень, яке сам Кант вважав засновком усіх своїх метафізичних досягнень. Друга - концепт автономної волі, який є наріжним каменем кантівського обгрунтування чистого практичного розуму і який визначає загалом весь горизонт кантівського розуміння дійсності людини, тобто світу свободи.


Дод.точки доступу:
Кант, Іммануїл \про нього\




    Култаєва, Марія.
    Ідеально-типові конструкти філософського мислення [Текст] / М. Култаєва // Філософська думка. - 2005. - №2. - С. 83-94.
Рубрики: Мислення--Філософське
   Філософи Німеччини--Ясперс К.

Анотація: Стаття присвячена науковій діяльності відомого німецького філософа Карла Ясперса, його філософському мисленню та, зокрема застосуванню ідеально-типових конструктів в аналізі соціальних і культурних феноменів.


Дод.точки доступу:
Ясперс, Карл \про нього\




    Ясперс, Карл.
    Техніки мислення [Текст] / К. Ясперс // Філософська думка. - 2005. - №2. - С. 95-103.
Рубрики: Мислення--Філософське
Анотація: Стаття відомого німецького філософа-екзистенціаліста присвячена дослідженню різних технік мислення: схоластичної, експериментуючої та діалектичної.





    Києнко-Романюк, Лариса.
    Зарубіжна і національна практика розвитку критичного мислення в учнів і студентів [Текст] / Л. Києнко-Романюк // Вища освіта України. - 2004. - №4. - С. 109-113. - Бібліогр.: 16 назв.
Рубрики: Громадянська освіта--Демократичне навчання
   Болонський процес






    Калошин, В. Ф.
    Шлях до подолання негативних педагогічних стереотипів (переконань) [Текст] / В.Ф. Калошин // Практична психологія та соціальна робота. - 2005. - № 4. - С. 5-12. - Бібліогр. : 11 назв.
Рубрики: Педагогічний процес--Негативні стереотипи
   Психологічні методи--Мислення

Анотація: На практичних прикладах, методом раціонального мислення аналізується критична ситуація, яка є перешкодою на шляху встановлення гуманітарних відноин з учнями, студентами. Метод дозволяє педагогу подолати негативні педагогічні стереотипи. Запропоновано тест "Стреси і стресостійкість"





    Бєлкіна, О. В.
    Критичне мислення учнів початкових класів [Текст] / О.В. Бєлкіна // Практична психологія та соціальна робота. - 2005. - № 4. - С. 37-42
Рубрики: Мислення--Критичне
   Мислення --Учні початкових класів

Анотація: Критичне мислення - здатність людини до самостійнної оцінки явищ оточуючої дійсності. Запропоновано вправи для розвитку критичного мислення молодших школярів.





    Заика, Е. В.
    Упражнения с географической картой для развития образных представлений ребенка [Текст] / Е.В. Заика // Практична психологія та соціальна робота. - 2005. - № 4. - С. 48-52
Рубрики: Карти географічні--Вправи з образного мислення
Анотація: Комплекс упражнений для игрового тренинга во внеурочное время.





    Хмельницька , О. Л.
    Активізувати мислення і вольові зусилля учнів [Текст] : урок-узагальнення знань за темою "Англійська література. Письменники ХІХ - ХХ ст." / О.Л. Хмельницька // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 2005. - № 3. - С. 22-24.
Рубрики: Англійська література, 19 -20 ст.
   Зарубіжна література--Персоналії

   Уроки зарубіжної літератури--Форми проведення--Урок-узагальнення






    Романовська, Д. Д.
    Умови збереження психологічного здоров'я школяра [Текст] / Д.Д. Романовська, Т.Г. Шпортій // Безпека життєдіяльності. - 2005. - № 3. - С. 55-58. - Библиогр.: 6 назв
Рубрики: Здоров'я--Пихологічне здоров'я
   Психологія--Підліткова психологія

Кл.слова (ненормовані):
Гармонія -- Мислення -- Рівень -- Фактори


Дод.точки доступу:
Шпортій, Т.Г.




    Буракова, О.
    Сформувати гармонійну особистість [Текст] : з творчої лабораторії вчителя / О. Буракова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2005. - № 2. - С. 54-57.
Рубрики: Психологія--Здібність і обдарованість
Кл.слова (ненормовані):
сприйняття матеріалу -- творчі здібності -- логіка -- образне мислення
Анотація: Розвивати в учнів їхні природні здібності, щоби мати високі показники знань

Є примірники у відділах:
(21.04.2005р. Інв.78 (1 прим.) - Б.ц.)




    Шабельникова, Л.
    Методичні рекомендації щодо вивчення рідної (української) мови у 5 класі 12-річної загальноосвітньої школи [Текст] / Л. Шабельникова, О. Глазова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2005. - № 2. - С. 60-63.
Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання
Кл.слова (ненормовані):
логічне мислення -- усне та писемне мовлення
Анотація: Комунікативно-функціональний та особистісно орієнтований підходи до навчання рідної мови


Дод.точки доступу:
Глазова, О.
Є примірники у відділах:
(21.04.2005р. Інв.80 (1 прим.) - Б.ц.)




    Бондаренко, Ю.
    Зіставлення художньо-історичного мислення письменників на уроках літератури (на матеріалі творів про Марусю Чурай) [Текст] / Ю. Бондаренко // Українська мова і література школі . - 2005. - № 2. - С. 30-35.
Рубрики: Українська література--Вивчення і викладання--Український фольклор - Персоналії творів і виконавців фольклору - М. Чурай--Українська література ХХ ст. - Персоналії - Ліна Костенко "Маруся Чурай"
Кл.слова (ненормовані):
методика викладання -- системні зв'язки -- художньо-історичне мислення -- образ -- учні
Анотація: Приклад демонстрації школярам специфіки художньо-історичного мислення письменників під час змалювання одних і тих же постатей при вивчені в 11 кл. роману Л. Костенко "Маруся Чурай"

Є примірники у відділах:
(04.05.2005р. Інв.2107 (1 прим.) - Б.ц.)




    Бакунець, Г.
    Розвиток творчих здібностей учнів на уроках зв'язного мислення (з досвіду роботи) [Текст] / Г. Бакунець // Українська мова і література школі . - 2005. - № 2. - С. 36-38.
Рубрики: Українська мова--Вивчення і викладання
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- творчі здібності -- переказ -- текст -- план -- зв'язне мовлення
Анотація: Уроки зв'язного мовлення в системі розвитку творчих здібностей учнів

Є примірники у відділах:
(04.05.2005р. Інв.2107 (1 прим.) - Б.ц.)




    Крейн, І.
    Україна: метавиклик - метавибір [Текст] / І. Крейн // Вісник Національної академії наук України. - 2005. - №2. - С. 3-15. - Бібліогр.: 22 назви
Рубрики: Кібернетика гуманітарна
   Наука соціогуманітарна

Кл.слова (ненормовані):
Цивілізація -- Теорія розуму -- Розумна система -- Мислення -- Свідомість -- Метаетика
Анотація: Обгрунтовується необхідність розбудови теоретичних моделей у соціогуманітарних науках. Започаткований автором новий напрям кібернетики - гуманітарна кібернетика, яка поєднує кібернетичну методологію з гуманітарною спрямованістю досліджень, допомагає подолати розрив між точними і природничими науками та науками, що належать до соціогуманітарного комплексу. Розбудована на засадах гуманітарної кібернетики модель цивілізаційного розвитку, як закономірного етапу еволюції Розуму, дає змогу запропонувати принципово новий - загальний підхід до "цивілізаційного питання", а з цих позицій - і принципово новий погляд на проблему "Україна і світ".