Філіппова, І. Ю.
    Міжкультурна комунікація : психологічний дискурс [Текст] / І.Ю. Філіппова // Практична психологія та соціальна робота. - 2006. - № 4. - С. 9-12. - Бібліогр. : 11 назв.
Рубрики: Етнопсихологія
Кл.слова (ненормовані):
Культуроцентризм -- Міжкультурна комунікація -- Стереотипи
Анотація: Встатті йде мова про ріст національної свідомості та встановлення зв'язків з багатьма культурами. Проблеми, що виникають у прцесі комунікації представників різних культур, різних груп мають своє психологічне обгрунтування та зміст, своєрідний психологічний дискурс. Однією з головних причин цих труднощів є стереотипи та упередження.





    Дороз, Вікторія.
    Крос-культурне навчання української мови як дидактична система [Текст] / В. Дороз // Українська мова і література в школі. - 2009. - № 1. - С. 12-17. - Бібліогр.: 6 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Мовознавство--лінгводидактика--лінгвокультурологія
Кл.слова (ненормовані):
комунікативне навчання -- крос-культурна компетенція -- лінгвокулурологія -- міжкультурна комунікація -- соціально-когнітивна стратегія
Анотація: У межах пропонованої статті предметом розмови є висвітлення актуальності й сутності крос-культурного навчання української мови учнів-полінгвів.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Береза, Людмила
    Формування етнокультурної компетентності іноземних студентів у процесі навчання української мови [Текст] / Людмила Береза // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 3. - С. 46-49. - Бібліогр.: 9 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика викладання у вузі
Кл.слова (ненормовані):
етнічна специфіка української культури -- міжкультурна комунікація -- культура мовлення -- етнічна компетентність
Анотація: Стаття присвячена проблемі формування етнокультурної компетентності іноземних студентів у процесі навчання української мови, запропоновано підходи та умови розвитку міжкультурної комунікації.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Войтко, Оксана.
    Сучасна Європа: політика збереження багатомовності [Текст] / О.Войтко // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 36-42. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Європейська політика багатомовності
Рубрики: Мовна політика--Державна політика--Країни Європи
Кл.слова (ненормовані):
міжкультурна комунікація -- соціальна когезія -- мовна компетенція -- мова міжнародної комунікації -- рідна мова
Анотація: Автор розкриває особливості мовної політики сучасної Європи: сприяння розвитку багатомовності та мовного різноманіття, захист мов національних меншин, поглиблення взаєморозуміння між європейськими народами. Описано пріоритетні напрями державної мовної політики країн Європи, зокрема багатомовних. Наведено приклади успішного засвоєння трьох іноземних мов відповідно до принципу "рідна мова + дві іноземні" та "індикатора лінгвістичної компетенції".

Є примірники у відділах: всього 1 : ВДСГН (1)
Вільні: ВДСГН (1)




    Гранчак, Тетяна.
    Міжкультурна комунікація як напрям діяльності Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського [Текст] / Т. Гранчак // Бібліотечний вісник : науково-теоретичний та практичний журнал. - 2015. - N 1. - С. 46-52. - Библиогр. в конце ст. . - ISSN 1029-7200
Рубрики: Комунікація
Кл.слова (ненормовані):
комунікація -- НБУВ -- культурне співробітництво -- міжкультурна комунікація -- культурний обмін
Анотація: Висвітлюється діяльність Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського НАН України у сфері міжкультурної комунікації. Розглядаються основні форми і види роботи щодо налагодження міжнародних культурних зв'язків. Обгрунтовується універсальний характер функціонування НБУВ як "полікультурної" інституції.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Аношкова, Тетяна.
    Роль гуманітарної освіти у підготовці майбутніх інженерів [Text] / Тетяна Аношкова // Advanced Linguistics. - 2020. - Vol. 5. - С. 4-10. - англ. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Вища освіта --Підготовка фахівців у ВНЗ--Україна
   Вища освіта--Студенти інженерних спеціальностей

Кл.слова (ненормовані):
глобальні компетентності -- гуманітарна освіта -- міжкультурна комунікація -- навчальна програма -- критичне мислення





   
    Європейські цінності міжкультурної комунікації в університетській спільноті [Текст] / Мар'я Нестерова, Олена Яценко, Марина Дєліні, Ганна Валєнса // Вища освіта України. - 2020. - № 4. - С. 47-52.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Вища освіта--Заклад вищої освіти
Кл.слова (ненормовані):
європейські цінності -- міжкультурна комунікація -- різноманіття -- соціальна згуртованість -- університетська спільнота -- дослідницький проєкт -- НПУ ім. М. П. Драгоманова
Анотація: Розглядається роль міжкультурної комунікації, її ціннісне підгрунтя, теоретичні та методологічні засади. Показано її зв'язок із соціальною згуртованістю, концептуалізовано міжкультурну комунікацію як складний соціальний феномен, окреслено її вплив на розвиток суспільства. Також відображена соціальна роль освіти в розвитку міжкультурної комунікації, можливі інструменти. Проведене дослідження є продовженням теми дослідження соціальної згуртованості та довіри в університетських спільноах. Дослідження базується на первинних даних авторського опитувальника.


Дод.точки доступу:
Нестерова, Мар'я; Яценко, Олена; Дєліні, Марина; Валєнса, Ганна
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Нестерова, Мар'я.
    Практика впровадження європейських цінностей для сталого розвитку вищої освіти [Текст] / Мар'я Нестерова // Вища освіта України. - 2021. - № 1. - С. 49-54.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Вища освіта--Організація
Кл.слова (ненормовані):
дослідницькі проєкти -- європейські цінності -- інклюзія -- євроінтеграційний вектор -- міжкультурна комунікація -- різноманіття -- соціальна згуртованість -- університетська спільнота -- НПУ ім. М. П. Драгоманова
Анотація: У статті показано важливу роль євроінтеграційного вектора розвитку вищої освіти України, визначено її ціннісне підґрунтя, теоретичні та методологічні засади. Показано важливість міжнародної співпраці в дослідженні, поширенні та імплементації європейських цінностей в освітньому та соціальному середовищі. Також відображено соціальну роль освіти в розвитку міжкультурної компетентності, визначено її чинники та можливі інструменти розвитку. Пропонований матеріал є узагальненням попередніх досліджень соціальної згуртованості, довіри та рівня міжкультурної комунікації в університетських спільнотах. Подано методологію практичної реалізації різних проєктів, зокрема, напряму Жана Монне, які впроваджуються в НПУ ім. М. П. Драгоманова.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД