061
Л 890


    Руденко, Марта.
    Персонажна нарація в новелістиці Миколи Хвильового [] : научное издание / М. Руденко // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. - Львів, 2004. - Вип. 33: Теорія літератури та порівняльне літературознавство, Ч. 1. - С. 57-65. - Бібліогр.: 14 назв.
УДК
Рубрики: Літературознавство--Проза--Україна, ХІХ


Дод.точки доступу:
Хвильовий, Микола \про нього\
Є примірники у відділах: всього 1 : 1 (1)
Вільні: 1 (1)




    Пронкевич, Олександр.
    Літературне явище як чинник творення нації. Іконологічний аспект образу Дон Кіхота і нарація Іспанії / Олександр Пронкевич // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. - 2007. - № 11-12. - С. 66-70. - Зміст: "Дон Кіхот"
Рубрики: Літературні герої--Дон Кіхот
   Література і нація

   Письменники іспанські, 16-17 ст.

Кл.слова (ненормовані):
візуалізація образу -- розмішення образу роману на продукції, яка репрезентує державність
Анотація: В статті розглядається монографічне дослідження науковця О. Пронкевича "Нація - нарація в іспанській літературі доби модернізму". Слово "нарація" сьогодні досить популярне і означає "оповідь", а точніше - "націорозповідність". "Нарація, націорозповідність, інші літературні факти чи явища - це не лише наукові, літературознавчі терміни. Вони певних умов здатні сконсолідувати, створити націю. Так, було, наприклад, в Іспанії. Тут у якості націєтворчого чинника був використаний міф про Дон Кіхота (нарація).


Дод.точки доступу:
Сервантес Мігель де Сааведра-іспанський письменник, 16-поч.17 ст. \про нього\
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Смілянська, Валерія.
    Композиція ліро-епічних творів Шевченка [Текст] / В. Смілянська // Слово і час. - 2008. - № 3. - С. 33-39. - Бібліогр.: 10 назв.
Рубрики: Українська література --Проза, 19 ст.
Кл.слова (ненормовані):
Нарація -- Архітектоніка -- Топіка -- Перспективація
Анотація: Композиція балад і поем Шевченка розглядається у феноменологічному розумінні (як архітектоніка)віртуального художнього світу за двома рівнями - проблемно-тематичним і сюжетно-фабульним, а в суто термінологічному значенні композиції вербального тексту - за рівнями внутрішньої композиції (перспективації) з її суб'єтною організацією та планами психології, фразеології, часово-просторовим, оцінним, а також за рівнем мовленнєвої композиції (способом викладу, композиційно-мовленнєвими формами). Визначаються також і формальні маркери рамок художнього світу.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Т.Г.




    Сабат, Галина.
    Казки-"вандрівки" Івана Франка [Текст] / Г. Сабат // Слово і час. - 2008. - № 8. - С. 55-61. - Бібліогр.: 6 назв.
Рубрики: Українська література--Проза, ХІХ століття
   Літературна діяльність--Дослідження

Кл.слова (ненормовані):
Хронотоп -- Нарація -- Фольклор -- Містика -- Образ-символ -- Міфологема -- Архетип
Анотація: У статті аналізується характер нарації у формі подорожі в казках І. Франка. Наголошується, що герой-мандрівник - надзвичайно поширений персонаж в естетичній системі романтизму - актуалізується у творчості І. Франка, однак уже з неоромантичним забарвленням. Акцентується також увага на архетипі Біди, який безпосередньо пов'язаний із трагічною темою творчості письменника - страдництва народу в умовах колоніальної залежності.


Дод.точки доступу:
Франко, Іван \про нього\




    Ткачук, Микола.
    Наративна оптика поеми Тараса Шевченка "Катерина" [Текст] / М. Ткачук // Слово і час. - 2009. - № 3. - С. 26-33. - Бібліогр.: с. 33
Рубрики: Українська література--Поезія
Кл.слова (ненормовані):
Нарація -- Оптика -- Аукторіальна -- Поема
Анотація: У статті досліджується наративна стратегія зазначеної поеми. У художньому світі твору гетеродієгетичний (третьоособовий) наратор розповідає про історію зведеної дівчини, виступає експліцитним, тобто явним розповідачем, заявляючи про себе в ліричних відступах. Він дає оцінку вчинкам персонажів, моделює центрогеройний сюжет, повчає уявних читачів і безпосередньо звнртається до Катерини, співчуваючи їй.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович \о нем\


061
Л 890


    Меньок, Віра.
    Міфологізація дійсності як індивідуально-авторська нарація у творчості Бруно Шульца [] / Віра Меньок // Вісник Львівського університету. Серія іноземні мови. - Львів : Вид. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2007. - Вип. 14. - С. 187-198. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
Рубрики: Літературознавство--Польська література 20 ст.--Персоналії


Дод.точки доступу:
Шульц, Бруно (польський письменник та хужожник єврейського походження, 1892-1942)
Є примірники у відділах:
1 Інв.Б 518480 - Б.ц. (вільний)




    Кодак, Микола.
    Драматика "Поетичної сонати" Миколи Куліша в сучасному інтертекстуальному світі [Текст] / Микола Кодак // Слово і час. - 2011. - № 3. - С. 33-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Українська література--Творчість--Куліш Микола Гурович (1892-1942 рр.), 19-20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
Нарація -- Пафос -- Символ -- Театралізація -- Акцентуйована особистість
Анотація: У статті розглядаються риси поетики відомої драми М. Куліша: пафос, символізація, елементи комізму й мелодрататизму, персонажні ролі, театральність, перегуки із класичною реалістичною традицією. В інтерпретації задіяно інструментальний аналітичної психології.


Дод.точки доступу:
Куліш, Микола (український письменник, режисер, драматург, громадський діяч, газетяр і редактор, діяч української освіти, педагог ; 1892-1937)




    Голобородько , Ярослав.
    Дзвінка Матіяш & конструкт текстового лото [Текст] / Ярослав Голобородько // Слово і час. - 2011. - № 6. - С. 82-86
Рубрики: Письменники України, 21 століття
Кл.слова (ненормовані):
Перцептивні тексти -- Нарація
Анотація: У статті проаналізовано твори "Реквієм для листопаду" та "Роман про батьківщину" Дзвінки Матіяш. На основі названих творів автор характеризує стиль письменниці.


Дод.точки доступу:
Матіяш, Дзвінка (письменниця, перекладач ; 1978) \о произв.\




    Гурбанська, Антоніна.
    Наративна стратегія повістевої прози Івана Чендея [Текст] / Антоніна Гурбанська // Слово і час. - 2012. - № 12. - С. 57-65. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 20-21 ст.
   Українська література--Проза--Повісті

   Літературознавство--Наратив

Кл.слова (ненормовані):
нарація -- гомодієгетичний наратор -- гетеродієгетичний наратор -- внутрішній монолог
Анотація: У статті висвітлено наративну стратегію повістей І. Чендея, простежено використання її принципів та широкого спектра наративної структури, внутрішньої фокалізації, культивування ліризму, екзистенційності, психологізму, символічних образів та новелістичної композиції, розглянуто особливості моделювання художнього світу.


Дод.точки доступу:
Чендей, Іван Михайлович (український письменник, кіносценарист ; 1922-2005) \про нього\




    Гурбанська, Антоніна.
    Наративний модус повістевої прози Бориса Харчука: внутрішній монолог (типи й функції) [Текст] / Антоніна Гурбанська // Слово і час. - 2013. - № 6. - С. 36-42. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники України, 20 ст.
   Українська література--Проза--Повість

Кл.слова (ненормовані):
нарація -- самоаналіз -- ретроспекція -- екзистенціалізм -- психологізм
Анотація: У статті розглянуто художній наратив повістей Б. Харчука, простежено особливості функціонування змістових і наративних типів внутрішнього монологу, висвітлено його роль як основного засобу характеротворення у зв'язку із жанрово-стильовими та сюжетно-композиційними параметрами творів.


Дод.точки доступу:
Харчук, Борис (український письменник ; 1931-1988) \про нього\




    Скакун, Ірина.
    Новий промінь зору у світі романів Гончара [Текст] : рецензия / Ірина Скакун // Слово і час. - 2013. - № 8. - С. 124-126
Рец. на кн. : Кодак Микола. Поетика Олеся Гончара-романіста : монографія / Микола Кодак. - Луцьк: ПВД Твердиня, 2012. - 272 с.

Рубрики: Письменники України, 20 ст.
   Українська література--Проза--Роман

Кл.слова (ненормовані):
нарація -- літературознавець -- епос -- жанр
Анотація: Стаття є рецензією на монографію М. Кодака, присвячену українському письменику О. Гончарові.


Дод.точки доступу:
Гончар, Олесь (український письменник ; 1918-1995) \про нього\




    Хамедова, Ольга.
    FECI, QUOD POTUI... = Я зробив усе, що міг... : доля і творчість Бориса Антоненка-Давидовича / Ольга Хамедова // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2014. - № 5. - С. 55-61. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники українські--Антоненко-Давидович Б. Д.--Біографія--Творчість
Кл.слова (ненормовані):
образ "лицаря абсурду" -- табірна проза -- наратор -- іронія -- національна ідея -- нарація -- автобіографічний сегмент
Анотація: Розглянуто життєвий шлях Б. Антоненка-Давидовича, проаналізовано його творчість, зокрема акцентована увага на характері нарації та наратора. Обгрунтовано специфіку автобіографічного сегмента у творах письменника.


Дод.точки доступу:
Антоненко-Давидович, Борис Дмитрович (український письменник, перекладач; член літературної організації Ланка-МАРС; дослідник проблем розвитку й культури української мови. Репресований у 1935 р., на волі - з 1957 р ; 1899-1984) \про нього\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Гурбанська, А.
    "Воєнні" повісті Григора Тютюнника: художня реляція "сюжет-хронотоп" [Текст] / Антоніна Гурбанська // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 1/2. - С. 16-21. - Бібліогр.: 10 назв.
Рубрики: Українська література--Тютюнник Григір Михайлович (1931-1980 рр.)
Кл.слова (ненормовані):
факти біографії Григора Тютюнника -- "воєнні" повісті -- сюжет -- композиція -- образ -- хронотоп -- конфлікт -- характер -- екзистенціалізм -- художня деталь -- нарація
Анотація: У статті крізь призму художньої реляції "сюжет-хронотоп" розглянуто домінування у "воєнних" повістях Григора Тютюнника моральних аспектів екзистенції людини, внутрішнього сюжету над зовнішнім. Показано гармонійну єдність елементів змісту і форми твору.


Дод.точки доступу:
Тютюнник, Григір Михайлович (український письменник-прозаїк ; 1931-1980) \о нем\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Гребенюк, Тетяна.
    Феномен недостовірної нарації в системі сучасних наративних студій [Текст] / Тетяна Гребенюк // Слово і час. - 2016. - № 6. - С. 12-21. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Літературознавство--Наратив
   Літературознавство--Інтерпретація художніх творів

Кл.слова (ненормовані):
недостовірна нарація -- ненадійний оповідач -- когнітивна наратологія -- інтерпретативна стратегія -- гомодієтична оповідь -- персонаж
Анотація: Об’єкт уваги у статті - феномен недостовірної нарації, зокрема такі аспекти її літературознавчого дискурсу, як проблеми її визначення, механізмів творення й функціонування, типології недостовірної оповіді й ненадійних нараторів, а також питання про тип нарації, що може бути недостовірною, і тип наратора, котрий може розглядатися як ненадійний. Коротко окреслено проблеми й перспективи вітчизняного вивчення недостовірної оповіді.





    Брайко, Олександр.
    Нарис Г. Успенського "Випрямила" і новела В. Винниченка "Ланцюг" крізь призму наратології [Текст] / Олександр Брайко // Слово і час. - 2017. - № 6. - С. 78-89. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Російська література--Проза, 19 ст.
   Українська література--Проза, 20 ст.

Кл.слова (ненормовані):
гомодієгетична нарація -- марксизм -- модернізм -- оцінний кут зору -- перцептивний кут зору -- реалізм -- часовий кут зору
Анотація: У статті з’ясовано типологічну подібність і функціональну відповідність застосованих наративних засобів у творах із першоособовою розповіддю й вірогідними контактно-генетичними зв’язками. Художні структури проаналізовано з урахуванням комунікативної спрямованості творів і їхнього літературного й культурного контексту.


Дод.точки доступу:
Винниченко, В. \про твір\; Успенський, Гліб \про твір\




    Хархун, Валентина.
    "Читати українську історію треба з бромом" : Винниченків образ української революції [Текст] / Валентина Хархун // Слово і час. - 2017. - № 12. - С. 4-15 ; Слово і час. - 2018. - № 1. - С. 27-37 ; Слово і час. - 2018. - № 2. - С. 56-66. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Письменники --Україна, 19-20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
образ української революції, нарація, національні та більшовицькі ідеї, канон
Анотація: У статті проаналізовано образ української революції, створений Володимиром Винниченком у його персональному "Щоденнику", комедії "Панна Мара" (1917), драмі "Між двох сил", повісті "На той бік" (1919) і тритомному есеї "Відродження нації" (1920). Авторка розглядає три важливі теми : кореляція Винниченкової діяльності як лідера української революції та письменника, котрий створив її образ; часова різниця між написанням і публікацією творів та їх рецепцією Винниченковими й нашими сучасниками.


Дод.точки доступу:
Винниченко, В. (талановитий український письменник, драматург, публіцист, політолог, державний діяч ; 1880-1951)






    Резніченко, Юлія.
    Поняття наративна модель у сучасному українському літературознавстві / Юлія Резніченко // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2020. - № 1. - С. 34-39. - Бібліогр. 32 назви
Рубрики: Літературознавство українське--Наративна структура--Наративна стратегія, 21 ст.
Кл.слова (ненормовані):
наратив -- наративна модель -- нарація -- українська повість
Анотація: Висвітлено результати вивчення підходів до трактування наративної моделі і її кореляції з поняттями наративна структура й наративна стратегія в українському літературознавстві ХХІ ст., здійснено спробу уточнити дефініцію наративної моделі з погляду її характеристики й основних компонентів. На матеріалі української повісті 2010-х рр. окреслено багатоманіття наративних моделей у сучасній прозі.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)