Хархун, Валентина. Концепти тоталітарної онтології (на матеріалі драматургії Олександра Корнійчука) [Текст] / В. Хархун> // Слово і час. - 2007. - № 12. - С. 48-59. - Бібліогр. в підрядк. прим. Рубрики: Українська література--Проза Анотація: Автор розповідає про українського драматурга О. Корнійчука, розглядаються його основні драматургічні твори "Загибель ескадри", "Платон Кречет", "Богдан Хмельницький", "В степах України", "Калиновий Гай", "Фронт", "Приїздіть у Дзвонкове", "Макар Діброва". |
Хархун, Валентина. Ленініана як естетичний проект [Текст] / В. Хархун> // Слово і час. - 2008. - № 7. - С. 33-43. - Бібліогр.: 14 назв. Рубрики: Літературознавство--Образи в літературі Радянська література--Соцреалізм Кл.слова (ненормовані): Соцреалізм -- Історизм -- Література Анотація: У статті аналізується ленініана як проект соцреалізму, який визначив кодифікування позитивного героя, типологію функціональних ролей митця, ідеологічні й естетичні програми літератури. Зокрема, авторка зосереджує увагу на теоретичних аспектах формування образу Леніна як взірця позитивного героя, розглядає категорії історизму, типового і трагічного як форманти канону вербального зображення Леніна. Досліджуються такі функціональні ролі соцреалістичного письменника, як "медіум", "боєць", "дослідник", з'ясовується роль ленініани у формуванні феномену "радянської літератури". |
Хархун, Валентина. Літературний канон ленініани [Текст] / В. Хархун> // Слово і час. - 2008. - № 8. - С. 3-12. - Бібліогр.: 18 назв. Рубрики: Українська література--Сталінська доба Літературний процес--Україна, ХХ століття Кл.слова (ненормовані): Вождь -- Вербальна диглосія -- Інтелігенція -- Рефлексія Анотація: У статті досліджується процес структурування літературного канону ленініани. Зокрема, авторка прагне проаналізувати ідеологічні й художні завдання ранньої ленініани, яка формує культ Леніна як тоталітарного абсолюту, сталінської ленініани, що узаконює владу нового вождя, та постсталінської ленініани - фінальної фази одержавлення й уніфікації культу Леніна. |
Хархун, Валентина. Ленін як тоталітарний Христос [Текст] / В. Хархун> // Слово і час. - 2008. - № 11. - С. 14-29. - Бібліогр. : с. 29. Рубрики: Літературознавство--Образи і теми в літературі Культурологія радянська--Культ Леніна Кл.слова (ненормовані): Євангеліє -- Географічна ленініана -- Тоталітарна Іконографія Анотація: У статті досліджується механізм моделювання й оприявлення образу Леніна як тоталітарного Христа. Специфіку ленініани як тоталітарного євангелія авторка розглядає, аналізуючи мовні дії: розповіді як модусу створення, опису як модусу наповнення та розмови як модусу одкровення. У статті також досліджена нова іконографія з виразними христологічними конотаціями, в якій вирізнено символічний, історичний та ідеалістичний етапи моделювання образу Леніна. |
Хархун, Валентина. Конференція про владу [Текст] / В. Хархун> // Слово і час. - 2009. - № 1. - С. 122-123. Рубрики: Конференції Анотація: Коротко розповідається про Міжнародну конференцію "Символічні форми репрезентації влади в культурі", яка проходила в російському державному гуманітарному університеті (Москва) 30 червня - 2 липня 2008 року. |
Хархун, Валентина. Тоталітарне-радянське-соцреалістичне в дискурсивних практиках гуманітаристики [Текст] / Валентина Хархун> // Слово і час. - 2010. - № 1. - С. 27-46. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історіографія--Дискурс про радянське--Дослідження Кл.слова (ненормовані): Соцреалізм -- Совєтологія -- Ревізіонізм Анотація: У статті вивчається процес формування дискурсу про тоталітарне-радянське-соцреалістичне з початку холодної війни й до сьогодення. Хронологічний аспект дослідження сконцентровано на зміні радянсько/совєтологічного вектора на ревізіоністсько/пострадянський. Історографія дискурсу про тоталітарне-радянське-соцреалістичне аналізується на аксіологічному, тематологічному методологічному рівнях. |
Хархун, Валентина. Соцреалізм як канонічне мистецтво [Текст] / Валентина Хархун> // Слово і час. - 2010. - № 9. - С. 3-14. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Історія української літератури Канонічне мистецтво--Соцреалізм Кл.слова (ненормовані): Соцреалізм -- Канон -- Канонічне мистецтво -- Автоканонізаційність Анотація: У статті відображено історіографію форм канонічності, проаналізовано типологію канонічних мистецтв. Стверджується, що соцреалізм як канонічне мистецтво абсорбував усі канонізацйні практики, вироблені в історії світового мистецтва й теоретичної думки. У статті констатовано, що соцреалізму властива автоканізаційність як спосіб структурування канону в колонізаційних умовах, коли російська література постулюється каноном для інших національних літератур. |
Бахтаров, Андрій. Радянський дискурс у сучасній інтерпретації [Текст] / Андрій Бахтаров> // Слово і час. - 2011. - № 3. - С. 117-121 Рец. на кн.: "Studia Sjvietica". Випуск 1. Ідеологічні та естетичні стратегії соцреалізму / Відпов. ред. Валентина Хархун. - К.: Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України, 2010. - 297 с. Рубрики: Літературознавство--Дискурс--Видатні діячі Анотація: Стаття присвячена збурнику статтей "Studia Sjvietica" - це результат колективної праці вчених, яких об'єднує науковий інтерес до вивчення культурної історії радянської епохи. Дод.точки доступу: Хархун, Валентина (кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник інституту літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України) |
Хархун, Валентина. Ревізійна модель війни [Текст] : "Україна в огні" Олександра Довженка / В. Хархун> // Дивослово. - 2011. - № 5. - С. 45-49. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Кінорежисери українські--Довженко О.--Значення творчості Кл.слова (ненормовані): методичні рекомендації навчання Анотація: Вивчення творчості О. Довженка воєнного періоду. Є примірники у відділах: (.2011р. - Б.ц.) (вільний) |
Пастух, Богдан. У просторі відкритих фіналів [Текст] : рецензія / Богдан Пастух> // Слово і час. - 2013. - № 4. - С. 114-117. - Бібліогр. в кінці ст. Рец. на кн. : Хархун Валентина. Роман Володимира Винниченка "Записки Кирпатого Мефістофеля": генерика, семіосфера, імагологія : монографія / Валентина Хархун. - Ніжин, 2011. - 197 с. Рубрики: Письменники України--Діаспора--Франція, 19-20 ст. Українська література--Проза--Роман, 20 ст. Кл.слова (ненормовані): феноменологія -- інтертекстуальність -- етимологія -- сюжет Анотація: Стаття є рецензією на монографію В. Харкун, присвячену другому етапу творчості В. Винниченка, зокрема його роману "Записки Кирпатого Мефістофеля". Дод.точки доступу: Винниченко, Володимир Кирилович (український письменник, художник, політичний і державний діяч ; 1880-1951) \про нього\; Хархун, Валентина \про твір\ |
Хархун, Валентина. "Нам треба голосу Тараса...": культ Кобзаря в радянській поезії [Текст] / Валентина Хархун> // Слово і час. - 2014. - № 4. - С. 3-18. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники України, 19 ст. Українська література--Поезія, 20 ст. Шевченкознавство Кл.слова (ненормовані): трансформація -- конотація -- рецепція -- реставрація Анотація: У статті вивчається історіографія та типологія культу Т. Шевченка в радянській поезії. З'ясовано специфіку колективних збірників про Шевченка в контексті різних комеморативних практик. Дод.точки доступу: Шевченко, Тарас Григорович (український письменник, художник, громадський діяч ; 1814-1861) \про нього\ |
Хархун, Валентина. Антологія у проекті історії української літератури [Текст] : [рецензія] / В. Хархун> // Слово і час. - 2016. - № 10. - С. 114-117 Рец. на кн. : Галета Олена. Від антології до онтології: антологія як спосіб репрезентації української літератури кінця ХІХ - початку ХХІ століття : монографія / Олена Галета. - Київ: Смолоскип, 2015. - 640 с. Рубрики: Українська література--Історія--Дослідження Анотація: Рецензент у статті відзначає масштабність і монументальність дослідження Олени Галети. На думку рецензента, монографія є цілісним оригінальним дослідженням, в якому запропонована авторська модель української літератури, реконструйована у процесі аналізу антологій, уперше актуалізованих як об’єкт наукового пошуку. |
Хархун, Валентина. "Читати українську історію треба з бромом" : Винниченків образ української революції [Текст] / Валентина Хархун> // Слово і час. - 2017. - № 12. - С. 4-15 ; Слово і час. - 2018. - № 1. - С. 27-37 ; Слово і час. - 2018. - № 2. - С. 56-66. - Бібліогр. в кінці ст. Рубрики: Письменники --Україна, 19-20 ст. Кл.слова (ненормовані): образ української революції, нарація, національні та більшовицькі ідеї, канон Анотація: У статті проаналізовано образ української революції, створений Володимиром Винниченком у його персональному "Щоденнику", комедії "Панна Мара" (1917), драмі "Між двох сил", повісті "На той бік" (1919) і тритомному есеї "Відродження нації" (1920). Авторка розглядає три важливі теми : кореляція Винниченкової діяльності як лідера української революції та письменника, котрий створив її образ; часова різниця між написанням і публікацією творів та їх рецепцією Винниченковими й нашими сучасниками. Дод.точки доступу: Винниченко, В. (талановитий український письменник, драматург, публіцист, політолог, державний діяч ; 1880-1951) |