Л13 Лаврик, В. Типологія уроків як форма організації особистістно зорієнтованого навчання української мови в сучасній школі [Текст] / В. Лаврик> // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 4. - С. 2-9 . - Бібліографія: 4 назви Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): Уроки: комбінований, контрольний, вступний -- вивчення нового мовного матеріалу -- узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок -- рефлексії -- корекційно-розвивальний Дескриптори: ФІЛОЛОГІЧНІ НАУКИ. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА,УКРАЇНСЬКА МОВА Анотація: Система уроків української мови відповідно до поданих типів та їх структур створює для кожного учня умови активної пізнавальної діяльності, навчання з урахуванням їх індивідуальних здібностей і психологічних особливостей. Є примірники у відділах: (08.08.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Лобанчук, О. Види художньої діяльності у структурі інтегрованого уроку [Текст] / О. Лобанчук> // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 6. - С. 10-17. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): міжпредметна інтеграція -- зв'язне мовлення -- інтегроване заняття Дескриптори: ФІЛОЛОГІЧНІ НАУКИ. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА -- МОВОЗНАВСТВО -- ВИВЧЕННЯ І ВИКЛАДАННЯ МОВ Анотація: Іноваційна сутність інтегрованих уроків Є примірники у відділах: (09.11.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Ф33 Федоренко, В. Виховання духовністю [Текст] / В. Федоренко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2006. - № 7-8. - С. 49-55. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): синоніми -- духовна спадщина -- урок -ділової гри -- узагальнення -- систематизація знань Анотація: Конспект уроку "Молитовні акорди дзвону з теми "Синоніми" Є примірники у відділах: (11.01.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
П11 Підгреб'я Н. "На сторожі стоять документи" [Текст] : урок-ділова гра у 10 класі / Підгреб'я Н.> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2007. - № 4. - С. 39-47. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): офіційно-діловий стиль -- ділові папери -- тест -- текст -- бесіда Анотація: Урок про офіційно-діловий стиль, повторення та узагальнення вивчених раніше ділових паперів Є примірники у відділах: (19.06.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
З88 Зотько, Т. Незвичайна "контрольна з української" [Текст] / Т. Зотько> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2007. - № 4. - С. 27-30. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): Диктант-переклад -- логічний -переклад -- редагування тексту Анотація: Урок про мову й мовлення Є примірники у відділах: (19.06.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Д58 Довгалюк, Нінель. Як "стоїть справа" з кличним відмінком? [Текст] : конспект комбінованого уроку-дослідження з теми "Кличний відмінок іменників чоловічого роду II відміни, особливості його вживання" у 10 класі / Н. Довгалюк> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2007. - № 6. - С. 41-47. - Бібліогр.:6 назв. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): Кличний відмінок -- молитва Анотація: Урок з української мови у 10 класі Є примірники у відділах: (12.09.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Альбрехт, Андріана. Два уроки на одну тему: узагальнення та систематизація вивченого з морфології.7 клас [Текст] / А. Альбрехт> // Українська мова і література в школі. - 2007. - № 7-8. - С. 40-43. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): уроки -- частини мови -- педагогічний досвід Анотація: Розробка уроків з морфології для 7 класу з української мови |
Тихоша, В. Уроки з фразеології у 3 класі [Текст] / В. Тихоша, Л. Урсуленко> // Початкова школа. - 2008. - № 11. - С. 22-27. - Бібліогр.: 6 назв. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): фразеологізми -- синоніми Анотація: Розробка уроку з української мови у 3 класі Дод.точки доступу: Урсуленко, Л. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Данилевська, Оксана. Гендерна лінгвістика й мовна освіта школярів: чому дітям варто знати про гендерні упередження та стереотипи, закріплені в мові [Текст] / О. Данилевська> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 4. - С. 16-23. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Мовознавство--Загальне--Гендерна лінгвістика Кл.слова (ненормовані): урок гендерної грамотності -- мовна поведінка -- гендерна нерівність -- гендерна проблематикка на уроці мови Анотація: В статті висвітлюється гендеролінгвістична проблематика, запропоновано розробку уроків мови. В основі запропонованих уроків лежать завдання, які спонукають учнів до спостереження за мовною реальністю і які легко трансформуються в учнівські проекти. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Панчук, О. Який він - таємничий дивосвіт ляльки-мотанки? : урок української мови у 9 класі [Текст] / О. Панчук> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 9. - С. 24-30. - Бібліогр.: 3 назви. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Мистецтво--України--Народне--Декоративно-прикладне Кл.слова (ненормовані): українська традиція -- елементи одягу -- світ захоплень -- синтаксис -- складносурядне речення Анотація: Тему уроку "Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому" розкрито на матеріалі життєдайної української традиції. Учні ознайомлюються з прадавнім видом народної творчості та з переможцем конкурсу "Український сувенір--2009" Тарасом Буздиганом. Методи та прийоми уроку: робота з текстом, групова робота, розподільний диктант, складання таблиці. Урок формування й удосконалення знань та умінь має на меті виховання пошани до народних традицій. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Присмицька, Г. Іменник - на кожному уроці : урок-розклад занять у 6 класі [Текст] / Г. Присмицька> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 10. - С. 40-44. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): інтерактивні методи навчання -- морфологічний розбір -- усне і писемне мовлення -- види іменників -- картки-опори Анотація: Ознайомлення з педагогічним досвідом учителя української мови Присмицької Г.М. Урок узагальнення та систематизації вивченого з теми "Іменник" розроблено із використанням міжпредметних зв'язків(історія, література, музика, малювання) і присвячено історії виникнення свята Миколая та Святвечірнім забобонам напередодні миколаївських святок. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Остапова, А. Відкриваємо таємниці префіксів з-, с-, роз-, без- : урок засвоєння нових знань у 5 класі [Текст] / А. Остапова> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 10. - С. 45-49. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): дослідження-відновлення -- робота з підручником -- алгоритм написання -- тести -- розподільний диктант -- творчі роботи -- мультимедійні засоби навчання Анотація: Урок із використанням новітних технологій і сучасних прийомів навчання сприяє розкриттю та засвоєнню теми, а також розвитку мислення та творчих здібностей школярів. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Дядюріна, І. У чому сила міста слави? : інтегрований урок-зустріч у 8 класі [Текст] / І. Дядюріна> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 10. - С. 62-67. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Українська мова--Методика--Розвиток зв'язного мовлення Севастополь--Українська мова Кл.слова (ненормовані): текст-опис -- словарна робота -- історія міста Севастополь -- проблемна бесіда Анотація: Конспект уроку, мета якого - вчити складати тексти-описи і аналізувати текст. Урок, присвячений героїчній історії м. Севастополь, сприяє розвитку зв'язного мовлення та мислення, вихованню любові до рідного краю і Батьківщини, громадянської свідомості і почуття національної гідності. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Коваленко, С. "Трояндовий" урок української мови у 9 класі [Текст] / С. Коваленко, О. Панчук> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 11. - С. 74-80. - Бібліогр.: 4 назви. Рубрики: Українська мова--Методика--Синтаксис Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): складнопідрядні речення -- проблемно-пошукова робота -- словникова робота -- креатив-завдання -- зображення троянд -- українська вишивка -- ікебана -- трояндова аромотерапія Анотація: План-конспект уроку на тему "Складнопідрядні речення з підрядними означальними". Різноманітні відомості про троянди, ілюстрації троянд та українські вишивки - це той матеріал, за допомогою якого учитель досягає мети уроку: формування нових знань та умінь, поповнення словникового запасу учнів, а також виховання вміння бачити красу та розмаїтість природи. Дод.точки доступу: Панчук, О. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Ліщинська, Лариса. Складні випадки правопису особових форм дієслова (урок української мови в 10 класі) [Текст] / Л. Ліщинська> // Українська мова і література в школі. - 2009. - № 7. - С. 5-6. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): лексикологія -- культура мовлення -- стилістика -- правопис -- інтерактивне навчання Анотація: В статті подається зразок уроку систематизації та узагальнення випадків правопису особових форм дієслова та повторення складних випадків правопису. Використання інтерактивного методу та рефлексії. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Дрик, Олена. Стилістичні засоби морфології (урок української мови в 10 класі) [Текст] / О. Дрик> // Українська мова і література в школі. - 2009. - № 7. - С. 6-8. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): живописні функції -- мовлення -- інтегроване заняття Анотація: В статті подається зразок узагальненого типу уроку на прикладі жиповису, музики, поезії. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Кратасюк, Людмила. Узагальнення і систематизація знань з теми "Самостійні частини мови" (урок-гра в 11 класі) [Текст] / Л. Кратасюк> // Українська мова і література в школі. - 2009. - № 7. - С. 8-10. Рубрики: Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): "Брейн-ринг" -- "Конкурс-капітанів" -- словниковий ярмарок -- кросворд Анотація: У статті представлено зразок уроку, що грунтується на збагачуванні словникового запасу учнів правильної літературної вимови, робота з вивченими орфограмами. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Дешко, Т. Через красу рідної природи - до краси української мови : урок-пошук у 8 класі [Текст] / Т. Дешко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 14-18. Рубрики: Українська мова--Методика--Синтаксис--Звертання Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): удосконалення знань та вмінь учнів -- пошукова робота -- пошуково-вибіркова робота -- пошук-моделювання -- творча робота в групах -- "мистецька вітальня" -- бесіда-узагальнення Анотація: Конспект уроку на тему: "Краса природи на уроках української мови. Осінь. Звертання. Розділові знаки при звертанні." Урок має за мету поглибити і систематизувати вивчене з мовної теми, розвивати зв'язне мовлення, творчу уяву учнів, формувати вміння висловлювати свої думки, а також виховувати любов до рідної природи як джерела творчого натхнення. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Верготі, Л. Розумне перо : мультимедійний урок у 8 класі (2 години) [Текст] / Л. Верготі> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 19-24. Рубрики: Українська мова--Методика--Синтаксис--Однорідні члени речення Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): робота в парах -- робота в групах -- лінгвістичне спостереження -- гра " Хто швидше?" -- "Розумне перо" -- творча робота -- тести Анотація: Розробка уроку за темою: "Узагальнювальне слово при однорідних членах. Розділові знаки в реченні з узагальнювальним словом при однорідних членах речення". Мета уроку - ознайомити учнів з правилами пунктуації при узагальнювальних словах, навчити визначати ці слова в реченнях, будувати з ними речення, розвивати уважність, кмітливість, виховувати любов до природи. Вчитель додає приклади інтерактивних таблиць для роботи з учнями на різних етапах уроку, а також тестові завдання на закріплення вивченого матеріалу. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Витовтова, А. Працюємо цікаво, творчо, весело : урок-лінгвістичний колоквіум у 8 класі : [на тему "Прості речення, ускладнені відокремленими членами речення"] [Текст] / А. Витовтова> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 25-30. Рубрики: Українська мова--Методика--Синтаксис--Просте речення Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): мотиваційно-орієнтаційний етап -- конкурс теоретиків -- слуховий диктант -- конкурс дикторів -- конкурс "Лабіринт" -- гра "Решето" -- відокремлені означення, прикладки, обставини, додатки Анотація: Конспект уроку на тему:" Прості речення, ускладнені відокремленими членами речення. Пунктуація: знаки відокремлення". Урок узагальнення та систематизації знань з мовної теми сприяє також розвитку емоційної сфери дітей, прищеплює прагнення до успіху, віру в свої можливості, вдосконалює навички самооцінки та самоорганізації, виховує пошану до народних традицій. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |