К55 Коберник, Г. Особливості застосування інтерактивних технологій навчання на уроках математики [Текст] / Г. Коберник> // Початкова школа. - 2007. - № 9. - С. 13-16. Рубрики: Математика--Методика початкового навчання--Урок--Інтерактивні методи Кл.слова (ненормовані): "робота в парах" -- "мікрофон" -- "мозаїка" Анотація: Досвід застосування інтерактивних методів на уроках математики в початковій школі. |
Г60 Голик, О. "Як навчити відчувати душу, розуміть, що десь комусь болить?" [Текст] : інтерактивний урок за оповіданням Олександра Жовни "Маленьке життя" у 5 класі / О. Голик> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008. - № 6. - С. 36-47. Рубрики: Література українська--Методика--Краєзнавство літературне Література українська--Новітня--Персоналії--Жовна О. Література українська--Методика--Урок--5 клас --Кіровоградщина Кл.слова (ненормовані): ономастична хвилинка -- робота в парах -- завдання-змагання Анотація: Ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом письменника, зацікавити його творчістю. |
Верготі, Л. Розумне перо : мультимедійний урок у 8 класі (2 години) [Текст] / Л. Верготі> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 19-24. Рубрики: Українська мова--Методика--Синтаксис--Однорідні члени речення Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): робота в парах -- робота в групах -- лінгвістичне спостереження -- гра " Хто швидше?" -- "Розумне перо" -- творча робота -- тести Анотація: Розробка уроку за темою: "Узагальнювальне слово при однорідних членах. Розділові знаки в реченні з узагальнювальним словом при однорідних членах речення". Мета уроку - ознайомити учнів з правилами пунктуації при узагальнювальних словах, навчити визначати ці слова в реченнях, будувати з ними речення, розвивати уважність, кмітливість, виховувати любов до природи. Вчитель додає приклади інтерактивних таблиць для роботи з учнями на різних етапах уроку, а також тестові завдання на закріплення вивченого матеріалу. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Захарчук, Є. Яка краса врятує світ? : урок вивчення нового матеріалу в 6 класі : [за твором С. Черкасенко "Маленький горбань"] [Текст] / Є. Захарчук> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 20-21. Рубрики: Література українська--Методика--Урок Література українська--Новітня--Персоналії Кл.слова (ненормовані): рольова гра -- бесіда за змістом -- робота в парах -- рефлексія -- презентація проекту "Яка краса врятує світ?" Анотація: Конспект уроку за твором Спиридона Черкасенко. Урок має за мету формування навичок ідейно-художнього аналізу твору, розвиток зв'язного мовлення, виховання високих моральних якостей. Дод.точки доступу: Черкасенко, Спиридон \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Деркач, О. "Гармонія крізь тугу дисонансів..." : інтерактивний урок із елементами підготовки до зовнішнього незалежного тестування та компаративного аналізу : [про поезію Ліни Костенко] [Текст] / О. Деркач> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 97-103. Рубрики: Література українська--Новітня--Персоналії Література українська--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): поетичне кредо Л. Костенко -- мотиви поезії -- аналіз філософської лірики -- компаративний аналіз інтимної лірики -- картка-асоціація -- робота в парах -- творча робота Анотація: Представлено розробку уроку за темою "Лейтмотиви поезії Ліни Костенко". Головна мета уроку - ознайомити учнів з художніми особливостями поезії Л. Костенко, розкрити ідейний зміст інтимної та філосософської лірики поетеси. За допомогою сучасних методів і прийомів навчання учні мають удосконалювати вміння аналізувати поетичні твори, навички дослідницької роботи, розвивати пам'ять та образне мислення. Виховна мета цього уроку - прищеплювати любов до рідного слова, природи, поезії. Дод.точки доступу: Костенко, Л. В. \про неї\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Шершень, Т. Земля чекає на мудреця... : урок-літературна формула за повістю Катерини Мотрич "Політ журавлів над нетолоченими травами" у 7 класі [Текст] / Т. Шершень> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 4. - С. 40-45. Рубрики: Література українська--Методика--Урок Література українська--Новітня--Персоналії Кл.слова (ненормовані): ідейно-художній зміст твору -- прийом "Мікрофон" -- логічний ланцюжок -- асоціативний кущ -- літературна формула, схема -- робота в парах Анотація: Конспект уроку нестандартної форми із використанням новітніх технологій навчання. Мета уроку - коротко ознайомити з біографією письменниці, розкрити ідейно-художній зміст твору, розвивати виразне читання та вміння аналізувати художній текст, виховувати любов до своєї батьківщини. Дод.точки доступу: Мотрич, К. \про неї\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Голик, О. Як народжується лідер : комбінований урок за новелою В. Винниченка "Салдатики!" у 10 класі [Текст] / О. Голик> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 4. - С. 58-65. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Література українська--Методика--Урок Література українська--Нова--Персоналії Кл.слова (ненормовані): ідейно-тематичний аналіз твору В. Винниченка -- робота в парах -- теорія літератури -- Дискусійна сітка Алверманна -- тестові завдання до теми Анотація: Конспект уроку української літератури має за мету зацікавити учнів художньою прозою В. Винниченка, за допомогою сучасних методів навчання розкрити загостреність конфлікту, психологічну вмотивованість вчинків персонажів, розвивати у школярів вміння висловлювання та аргументації власної думки, а також виховувати почуття людської гідності, доброти, любові, справедливості. До теми уроку додано тестові завдання (12 питань з варіантами відповідей). Дод.точки доступу: Винниченко, В. \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Ніколюк, Л. Почути, побачити і відчути гармонію людини та природи : комбінований особистісно зорієнтований урок у 5 класі : [за поезією Т. Шевченка "Садок вишневий коло хати..."] [Текст] / Л. Ніколюк> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 6. - С. 16-19. Рубрики: Література українська--Методика--Урок Література українська--Нова--Персоналії Кл.слова (ненормовані): пейзажна лірика -- символи кольорів -- робота з текстом -- робота в парах -- метод ПРЕС -- твір-мініатюра Анотація: Конспект уроку за темою: "Тарас Шевченко. Картини довколишнього світу та природи в поезії "Садок вишневий коло хати...". Мета уроку - продовжувати ознайомлення учнів з поезіями Т. Шевченка, вчити їх розуміти й аналізувати пейзажну лірику, розвивати вміння виразного читання, виховувати почуття прекрасного. Дод.точки доступу: Шевченко, Т. Г. \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Солодюк, Н. Особливості функціонування інтерактивних методів на уроках української мови в старших класах [Текст] / Н. Солодюк> // Українська мова і література в школі. - 2010. - № 4. - С. 5-10. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): Інтерактивні методи навчання -- мікрофон -- ток-шоу -- робота в групах -- робота в парах Анотація: Стаття розкриває особливості функціонування інтерактивних методів на уроках української мови в старших класах. Інтерактивна методика базується на діалогічному спілкуванні, яке сприяє взаємодії, спільному розв'язанню важливих для кожного учасника завдань. Увага приділяється таким інтерактивним методам, як мікрофон, ток-шоу, робота в групах,робота в парах. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Бондаренко, Н. Мова - життя духовного основа : вступний розділ підручника "Українська мова, 10 клас" для ЗНЗ з навчанням російською мовою [Текст] / Н. Бондаренко> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 7/8. - С. 93-101. Рубрики: Українська мова--Методика--Підручники і навчальні посібники Українська мова--Загальні питання--Мова і мовлення Українська мова--Культура мови Українська мова--Методика--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): роль мови у формуванні особистості -- культура мовлення -- книжка у вік Інтернету -- робота в парах -- переклад з російської Анотація: Публікація вступної частини підручника "Українська мова, 10 клас" для ЗНЗ з навчанням російською мовою. Приділено значну увагу культурі мовлення ("Книжка у вік Інтернету" та інші теми), перекладу з російської та редагуванню речень. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Шльончик, А. Людина - ти! : урок-філософське дослідження : [за повістю Б. Харчука "Планетник"] [Текст] / А. Шльончик> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 10. - С. 41-45. Рубрики: Література українська--Методика--Урок Письменники українські--Харчук Борис Микитович (1931-1988) Кл.слова (ненормовані): сенс людського життя -- моральний вибір людини -- А. де Сент-Екзюпері і Б. Харчук -- інсценізація -- робота в парах -- дослідження Анотація: Надано конспект уроку за темою: "Людина - дитина неба й землі". Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожної людини за повістю Б. Харчука "Планетник". Мета уроку - дослідити , як автор спонукає читача замислитися над сенсом людського життя, проаналізувати відповідні епізоди твору, розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, формувати світогляд школярів, виховувати почуття відповідальності, любов до природи. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Фурсова, Л. О. Проблемні ситуації у компаративному аналізі літературних творів на прикладі прози О. Гончара і В. Бикова [Текст] / Л. О. Фурсова> // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2011. - № 3. - С. 18-24. - Бібліогр.: 2 назви. Рубрики: Література українська--Методика--Міжпредметні зв'язки Кл.слова (ненормовані): урок зарубіжної літератури -- інтегрований урок -- українська література-зарубіжна література -- тема війни в літературі -- робота в парах -- виразне читання Анотація: Пропонується розробка інтегрованого уроку української літератури за антивоєнною тематикою. Під час уроку учні знайомляться з ранніми творами О. Гончара, творами В. Бикова, здобувають навички виразного читання, уміння зіставляти твори різних літератур. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Архангельська, Л. У фразеології - "дух язика" : узагальнювальний урок-дослідження у 10-му класі [Текст] / Люся Архангельська> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 4. - С. 19-27. Рубрики: Українська мова--Урок Українська мова--Лексикологія--Фразеологія--Методика Кл.слова (ненормовані): фразеологізм -- походження фразеологізмів -- робота в групах -- міні-проект -- робота в парах -- лінгвістичне повідомлення -- тестове завдання Анотація: Подано конспект уроку за темою: "Фразеологізм як особливий вид лексики". Мета уроку - повторити та узагальнити знання учнів із фразеології, визначити роль фразеологізмів у писемному й усному мовленні, розвивати пам'ять, спостережливість, збагачувати активну лексику учнів. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Макашова, Ю. Формування комунікативної літературної компетенції через використання технології розвитку критичного мислення учнів : [урок за твором С. Черкасенка "Маленький горбань" у 6 класі] [Текст] / Юлія Макашова> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 9. - С. 57-64. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Українська література--Методи навчання Українська література--Урок Українська література--Черкасенко Спиридон Феодосійович (1876-1940 рр.) Кл.слова (ненормовані): активна творча особистість -- критичне мислення -- урок за твором С. Черкасенка -- робота над змістом оповідання -- характеристика героя -- робота в парах -- евристична бесіда -- людяність, гуманність, милосердя Анотація: У статті обгрунтовано необхідність використання технології критичного мислення учнів як моделі для навчання та виховання громадян майбутнього. Надано конспект уроку, мета якого - за допомогою сучасних технологій розкрити ідейно-художній зміст твору, розвивати творчі здібності школярів, виховувати кращі якості людини - милосердя, доброту, здатність до співпереживання. Дод.точки доступу: Черкасенко, Спиридон Феодосійович (1876-1940) \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Савельєва, Н. Моя бабуся живе в Україні! : Формування українського комунікативного мовлення першокласників як основа подальшого успішного двомовного навчання [Текст] / Ніна Савельєва> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 9. - С. 40-46. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Початкове навчання--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): російськомовне середовище (М. Севастополь) -- групи дітей за рівнем знання УМ -- україномовність школярів -- ігрові ситуації -- робота в парах -- рольова гра -- види монологічного мовлення учнів Анотація: У статті викладено методику вивчення української мови в російськомовному оточенні (на прикладі учнів перших класів м. Севастополя). Визначено шляхи формування початкових вмінь володіння українською мовою, їх розвитку й удосконалення. Зокрема, зосереджено увагу на таких видах мовленнєвої діяльності, як уміння слухання-розуміння й говоріння на репродуктивному й продуктивному рівнях. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Архангельська, Л. "Нема мудріших, як народ, учителів..." : урок повторення й узагальнення знань учнів з фразеології [Текст] / Люся Архангельська> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 30-38. - Зміст: "Ні кола ні двора" / Д. Білоус. Рубрики: Українська мова--Фразеологія--Методика Кл.слова (ненормовані): фразеологізми -- класифікація -- синтаксична роль -- фразеологічний словник -- міні-проекти -- робота в парах -- тестове завдання Анотація: Подано розробку уроку за темою "Фразеологізм як особливий вид лексики", мета якого - визначити місце й роль фразеологізмів у писемному й усному мовленні, вдосконалювати уміння і навички учнів визначати синтаксичну роль фразеологізмів у реченні, розвивати пам'ять і спостережливість, збагачувати активну лексику учнів. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Солодюк, Н. Застосування інтерактивних методів навчання на уроках української мови [Текст] / Наталія Солодюк> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 18-21. - Бібліогр.: 5 назв. Рубрики: Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): методичні інновації -- 4 групи інтерактивних технологій -- "мікрофон" -- робота в групах -- робота в парах Анотація: У статті розглянуто окремі аспекти методичних інновацій у сучасному навчальному процесі. Інтерактивна методика базується на діалогічному спілкуванні, яке сприяє взаємодії, спільному розв'язанню важливих для кожного учасника питань. Приділено увагу таким методам, як "мікрофон", робота в групах, в парах, колективна робота з текстом, гра "Аукціон" та інші. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Головань, Т. Основні пунктограми у простому ускладненому реченні : урок української мови : 11 клас [Текст] / Тетяна Головань> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 9. - С. 40-46. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Просте речення Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): розділові знаки у простому ускладненому реченні -- робота з картками -- робота в парах -- робота з текстом -- видатні українці -- І. Пулюй, М. Сядристий, І. Піддубний, О. Потебня Анотація: Мета поданого уроку - повторити вивчені пунктограми, поглибити і систематизувати знання з теми, а також ровивати уяву та логічне мислення, виховувати повагу до українців, життя і справи яких є прикладом для наслідування. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Хіврич, С. Розвиток мислення і мовлення учнів у процесі вивчення шкільного курсу української мови [Текст] / Світлана Хіврич> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 10. - С. 24-33. - Бібліогр.: 12 назв. Рубрики: Українська мова--Методи навчання Українська мова--Розвиток мовлення Кл.слова (ненормовані): формування мовної особистості -- проблемні завдання -- повідомлення на лінгвістичну тему -- робота з текстом -- евристичні бесіди -- метод "прес" -- робота в парах -- метод ігор -- пошукова робота -- робота за картками -- творчі роботи Анотація: У статті викладено методику розвитку мислення і мовлення школярів у процесі викладання української мови. Запропоновано систему мовних і мовленнєвих завдань, які сприятимуть розвитку в учнів логічного мислення, а також свідомому засвоєнню матеріалу, коли учні на основі власних спостережень формулюють правила як певні закони й закономірності, властиві українській мові. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Манько, А. Власне українська лексика. Синонімічне багатство мови. Складні випадки слововживань : урок узагальнення і систематизації знань з української мови : І курс професійного училища (спеціальність - кухар) [Текст] / Аліна Манько> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 11/12. - С. 56-58. Рубрики: Українська мова--Лексикологія--Методика Кл.слова (ненормовані): українська лексика за походженням -- синоніми -- криптограма -- вибірковий диктант -- робота в парах Анотація: Подано розробку уроку, який має за мету систематизацію та узагальнення знань учнів з вищевказаних тем, удосконалення вмінь використовувати синоніми в мовленні, а також за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховання в учнів поваги до краси та багатства рідної мови. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |