Переможці Всеукраїнського конкурсу творчих робіт учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів до 150-річчя від дня народження Івана Франка [Текст]> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2006. - № 6. - С. 54. Рубрики: Українська література--Позакласна робота Кл.слова (ненормовані): Конкурс -- творча робота Анотація: Список переможців Всеукраїнського конкурсу творчих робіт учнів I-III місця Є примірники у відділах: (26.10.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Г12 Гаврилюк, О. Неповне речення. Тренувальні вправи [Текст] / О. Гаврилюк> // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 4. - С. 38-39. Рубрики: Українська мова--Методика--Класно-урочна система--Педагогічний досвід Кл.слова (ненормовані): Речення -- Урок -- Вправи -- диктант -- творча робота -- пед. досвід Дескриптори: ФІЛОЛОГІЧНІ НАУКИ. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА,МОВОЗНАВСТВО,УКРАЇНСЬКА МОВА Анотація: Розробка уроку по закріпленню знань, умінь і навичок з теми "Неповне речення. Тренувальні вправи." Є примірники у відділах: (08.08.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
П59 Порало, Н. "Незлічені думки летять у височінь...", або творчі роботи учнів на уроках української мови [Текст] / Н. Порало> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях,ліцеях та колегіумах . - 2006. - № 9-10. - С. 68-73. Рубрики: Українська мова--Методика Кл.слова (ненормовані): творча робота -- твір-мініатюра -- ігри Анотація: Навички творчого мислення учнів,виховують інтерес до вивчення рідної мови Є примірники у відділах: (05.03.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1 |
Дягло, Н. В. Роль проектної діяльності в розвитку мислення учнів [Текст] / Н. В. Дягло> // Комп'ютер у школі та сім'ї. - 2008. - № 1. - С. 6-7. - Бібліогр.: 5 назв Рубрики: Інформатика--Проектні методи Інформатика--Розвиток пізнавальної активності учнів Інформатика--Теорія навчання Інформатика--Нові інформаційні технології--Intel Інформатизація освіти Проблемне навчання--Метод проектів Кл.слова (ненормовані): творча робота -- інформаційно-комунікаційні технології -- програма "Intel" -- "Навчання для майбутнього" -- індивідуальна робота Анотація: Автор аргументує важливість використання в роботі з учнями проектної діяльності, а саме робота з програмою "Intel Навчання для майбутнього". Використовуючи в роботі проектну методику вчитель формує людину майбутнього, людину XXI століття. Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
У45 Українська публіцистика [Текст] : програма факультативу для учнів 10-11 класів> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008. - № 3. - С. 63-68. - Бібліогр.: 30 назв. Рубрики: Література українська--Методика--Плани і програми Література українська--Історія жанрів--Публіцистика Література українська--Факультативи Кл.слова (ненормовані): етапи роботи -- творча робота -- навчальні завдання Анотація: Публіцистика володіє сильним потенціалом для розвитку особистості учня. Вивчення публіцистики, її аналіз у значній мірі сприяє формуванню таких якостей, що відповідають потребам морально здорової людини. |
Никитюк, Л. Чи варто боятися Хухи-Моховинки? [Текст] : урок-знайомство у 5 класі / Л. Никитюк> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2008. - № 9. - С. 27-30. Рубрики: Література українська--Персоналії--Королів-Старий В. Література українська--Методика--Урок--5 кл. Кл.слова (ненормовані): казка -- добро і зло -- образ Моховинки -- творча робота Анотація: Урок-знайомство з творчістю В. Короліва- Старого , добро і зло в казці "Хуха-Моховинка". Дод.точки доступу: Королів-, Василь |
Верготі, Л. Розумне перо : мультимедійний урок у 8 класі (2 години) [Текст] / Л. Верготі> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 19-24. Рубрики: Українська мова--Методика--Синтаксис--Однорідні члени речення Українська мова--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): робота в парах -- робота в групах -- лінгвістичне спостереження -- гра " Хто швидше?" -- "Розумне перо" -- творча робота -- тести Анотація: Розробка уроку за темою: "Узагальнювальне слово при однорідних членах. Розділові знаки в реченні з узагальнювальним словом при однорідних членах речення". Мета уроку - ознайомити учнів з правилами пунктуації при узагальнювальних словах, навчити визначати ці слова в реченнях, будувати з ними речення, розвивати уважність, кмітливість, виховувати любов до природи. Вчитель додає приклади інтерактивних таблиць для роботи з учнями на різних етапах уроку, а також тестові завдання на закріплення вивченого матеріалу. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Деркач, О. "Гармонія крізь тугу дисонансів..." : інтерактивний урок із елементами підготовки до зовнішнього незалежного тестування та компаративного аналізу : [про поезію Ліни Костенко] [Текст] / О. Деркач> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 97-103. Рубрики: Література українська--Новітня--Персоналії Література українська--Методика--Урок Кл.слова (ненормовані): поетичне кредо Л. Костенко -- мотиви поезії -- аналіз філософської лірики -- компаративний аналіз інтимної лірики -- картка-асоціація -- робота в парах -- творча робота Анотація: Представлено розробку уроку за темою "Лейтмотиви поезії Ліни Костенко". Головна мета уроку - ознайомити учнів з художніми особливостями поезії Л. Костенко, розкрити ідейний зміст інтимної та філосософської лірики поетеси. За допомогою сучасних методів і прийомів навчання учні мають удосконалювати вміння аналізувати поетичні твори, навички дослідницької роботи, розвивати пам'ять та образне мислення. Виховна мета цього уроку - прищеплювати любов до рідного слова, природи, поезії. Дод.точки доступу: Костенко, Л. В. \про неї\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Соловей, Н. "Слово до слова - мова..." : урок 1 [Текст] / Наталя Соловей> // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 9. - С. 25-27. Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Просте речення--Методика Українська мова--Стилістика--Методика Кл.слова (ненормовані): стилістичні можливості простого речення -- робота з текстом -- робота в групах -- творча робота Анотація: Подано конспект уроку за темою "Стилістичні можливості простого речення", мета якого - формування й удосконалення знань про просте речення, умінь використовувати його можливості, а також розвивати емоційну та естетичну сферу учнів. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Скляр, Н. "Над берегами Псла-ріки - найкраще наше місто" : урок повторення, узагальнення та систематизації вивченого : 6 клас [Текст] / Надія Скляр> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 1. - С. 3-5. Рубрики: Українська мова--Морфологія--Прикметник--Методика Українська мова--Урок Кл.слова (ненормовані): прикметник -- рольова гра -- словникова робота -- творча робота -- рідне місто (Суми) Анотація: Запропоновано конспект уроку за темою "Прикметник як частина мови". Мета уроку - повторити, узагальнити та закріпити знання учнів, розвивати усне й писемне мовлення, виховувати любов до рідного міста, його краси та неповторності. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Таранік-Ткачук, К. Всеукраїнський конкурс "Учитель року - 2012" в номінації "Українська мова та література" [Текст] / Катерина Таранік-Ткачук, Ольга Кіян> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 5. - С. 4-8. Рубрики: Українська мова--Конкурси всеукраїнські Кл.слова (ненормовані): професійний рівень конкурсантів -- склад журі -- конкурсанти -- майстер-клас -- ІІ етап конкурсу -- творча робота -- проведення уроку -- самоаналіз -- лауреати конкурсу -- переможець конкурсу Попова Т. Ю. Анотація: Докладне повідомлення про перебіг третього туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2012" в номінації "Українська мова та література", який проходив із 10 по 17 березня 2012 року у м. Рівному. Читачів ознайомлено зі складом журі, конкурсантами, умовами та завданнями конкурсу, його лауреатами. Додано невеличкий нарис про переможця конкурсу вчителя української мови та літератури Попову Тетяну Юріївну. Дод.точки доступу: Кіян, О. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Мовчун, А. Борис Грінченко в Києві: адреси, життя і діяльність [Текст] / Антоніна Мовчун> // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 7/8. - С. 21-24. - Бібліогр.: 7 назв. Рубрики: Українська література--Грінченко Борис Дмитрович (1863-1910 рр.) Кл.слова (ненормовані): Б. Грінченко і Київ -- "Словарь української мови" -- творча робота -- публіцистика -- родина Грінченків -- вшанування пам'яті поета Анотація: У статті розглянуто київські сторінки біографії відомого українського письменника. Борис Грінченко жив у Києві з 1902 по 1909 рік, працював над "Словарем української мови", зазнав радості натхненної праці і звідав горе втрати рідних. Автор статті порушує також проблему збереження пам'яток культури. Дод.точки доступу: Грінченко, Борис Дмитрович (український письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч ; 1863-1910 рр.) \про нього\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Заєць, В. Використання інформаційного ресурсу навчальних текстів у змісті курсу за вибором для учнів 8-9 класів "Лінгвістична лабораторія" [Текст] / Валентина Заєць> // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 6. - С. 47-53. - Бібліогр.: 4 назви. Рубрики: Українська мова--Плани і програми Українська мова--Методи навчання Кл.слова (ненормовані): Програма для ЗНЗ з поглибленим вивченням української мови -- компетенції навчального курсу -- аналіз навчальних текстів -- вправи та завдання -- творча робота Анотація: У статті представлено курс "Лінгвістична лабораторія", спрямований на загальний мовленнєвий розвиток учнів. Визначено теоретичну основу курсу, мету та компетенції, які він формує шляхом організації самостійної науково-дослідної роботи учнів та опрацювання текстів різних стилів і жанрів з базових шкільних дисциплін. Запропоновано добірку зразків навчальних текстів та завдань до них, яка містить міжпредметний матеріал і слугуватиме для перевірки мовних, мовленнєвих умінь та навичок школярів. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |
Рудницька, Ольга. Стосується кожного, або Кілька слів на захист ЗНО з української літератури [Текст] / Ольга Рудницька> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах) : науково-методичний журнал. - 2016. - № 4. - С. 28-30 Рубрики: Українська література--Зовнішнє незалежне оцінювання Кл.слова (ненормовані): тестові завдання -- творча робота -- учнівське висловлення Анотація: Висвітлено позицію автора з приводу необхідності подальшого проведення зовнішнього незалежного оцінювання з української літератури, розглянуто дискусійні питання щодо якості змісту та оформлення тестів з цього навчального предмета, обґрунтовано можливі альтернативи тестам та досліджено відмінності між написанням шкільного твору з літератури та висловлювання типу роздуму на ЗНО. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Павлів, Ірина. Односкладні називні речення : урок на метеріалі творів Ліни Костенко / Ірина Павлів> // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). - 2017. - № 11. - С. 2-6 : іл. Рубрики: Українська мова--Односкладні називні речення--План-конспект уроку Письменники українські--Костенко Л. В.--Творчість--Синтаксичне багацтво, 21 ст. Кл.слова (ненормовані): види односкладний речень -- члени речення -- дослідницікі завдання -- творча робота -- 8 клас Анотація: Подано план-конспект уроку для 8-го класу на синтаксичну тему. Особливість цієї розробки полягає в тому, що дидактичним матеріалом для запропонованих завдань є фрагменти творів Ліни Костенко. Дод.точки доступу: Костенко, Ліна Василівна (видатна українська поетеса, лауреат Національної премії ім. Тараса Шевченка 1987 р. ; р. н. 1930) \про неї\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Олійник, Алла. Дидактичний матеріал з морфології. Іменник. Профільний рівень [Текст] / Алла Олійник> // Українська мова і література в школах України. - 2018. - № 12. - С. 36-41. Рубрики: Українська мова--Вивчення морфології Кл.слова (ненормовані): дослідження -- лінгвістичний квест -- творчий диктант -- пояснювальний диктант -- творча робота -- розподільний диктант -- дослідження-аналіз -- спостереження-обґрунтування -- вибірково-розподільний диктант -- лінгвістичне спостереження -- диктант з коментуванням Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД |