Рекіта, Г.
    Урок з літератури у 7 класі на тему "З Україною в серці" (українці в діаспорі) [Текст] / Г. Рекіта // Українська мова і література в школі. - 2006. - № 7. - С. 35-38.
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
Кл.слова (ненормовані):
Урок -- українська література -- імміграція -- еміграція -- педагогічний досвід
Анотація: Українці в діаспорі.Урок з української літератури у 7 класі

Є примірники у відділах:
(15.12.2006р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1


CUKK-VDPU
А28


    Адаменко, В.
    Злетіти у небо [Текст] : весняний урок позакласного читання у 6 класі / В. Адаменко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2007. - № 3. - С. 108-112.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
Кл.слова (ненормовані):
бесіда -- читання казки -- лелека
Анотація: Розробка уроку по творчості В.Леонтовича

Є примірники у відділах:
(25.05.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1




    Єрмолаєва, Л.
    "Празька школа" українських письменників (урок української літератури в 11 класі) [Текст] / Л. Єрмолаєва // Українська мова і література в школі. - 2007. - № 4. - С. 30-33. - Бібліогр.: 10 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
Кл.слова (ненормовані):
письменники-емігранти -- "Празька школа"
Анотація: Урок-лекція по творчості Є. Маланюка, О.Ольжича, Олени Теліги

Є примірники у відділах:
(30.08.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1


CUKK-VDPU
Ч75


    Чоповдя, Е.
    Сад Пісень Оксани Лятуринської [Текст] : конспект уроку-літерарурного екскурсу у 6 класі / Е. Чоповдя // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2007. - № 8. - С. 42-49.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
Кл.слова (ненормовані):
біографічна довідка -- літературний екскурс -- наукове дослідження -- самостійний аналіз
Анотація: Оксана Лятуринська- українська письменниця,скульптор,маляр,перекладач,писанкар.


Дод.точки доступу:
Лятуринська, О. \про нього\
Є примірники у відділах:
(28.11.2007р. (1 прим.) - Б.ц.) - вільні 1




    Бронзенко, Т.
    "Життя - це вгору підняті крила" або як "прожити вік біля крил" (розробка уроку за романом М.Стельмаха "Чотири броди") [Текст] / Т. Бронзенко // Українська мова і література в школі. - 2007. - № 7-8. - С. 25-33. - Бібліогр.: 8 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
Кл.слова (ненормовані):
філософія життя -- персонажі твору
Анотація: Урок - дослідження за романом М.Стельмаха "Чотири броди"


Дод.точки доступу:
Стельмах, М.




    Коротенко, Р.
    Розстріляне відродження: прикра випадковість чи закономірність (урок проект з української літератури) [Текст] / Р. Коротенко // Українська мова і література в школі. - 2007. - № 7-8. - С. 34-39.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
Кл.слова (ненормовані):
розстріляне відродження -- педагогічний досвід
Анотація: Розробка уроку-проекту з української літератури





    Сокур, А.
    Поети Черкащини про природу рідного краю [Текст] : (урок літератури рідного краю у 8-10 класах) / А. Сокур // Українська мова і література в школі. - 2008. - № 6. - С. 57-62. - Бібліогр.:8 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
   Черкащина
Кл.слова (ненормовані):
Солончук Л.Л. -- Негода М.Т. -- Забудський І.В. -- Дробний І.С.
Анотація: В статті подана розробка уроку з літературного краєзнавства.


Дод.точки доступу:
Солончук, Л.; Негода, М.Т.; Забудський, Ігор; Дробний, І. С.
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Котляренко, Н.
    Слово, звернене в майбутне... : система уроків розвитку творчого мислення (8 клас) [Текст] : ["Слово про похід Ігорів"] / Н. Котляренко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 9. - С. 10-23.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
   Література українська--Давня

Кл.слова (ненормовані):
робота в групах -- дослідження -- творча бесіда -- схеми-опори
Анотація: Сучасні творчі методи навчання використовуються учителем для розкриття головних тем 4-х уроків, а саме: історичної основи "Слова про похід Ігорів", авторства та часу написання, стилістичних засобів та образів твору, а також їх ролі у розгортанні сюжету та розкритті центральної ідеї - патріотизму та заклику до єдності.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Доскоч, М.
    Назустріч Антоничу : урок засвоєння нових знань у 5 класі [Текст] / М. Доскоч // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 11. - С. 71-73.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Новітня--Персоналії
   Література українська--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
відомості про Антонича Б.-І. -- аналіз віршів "Назустріч", "Князь", "Вишні" -- античність, Космос та природа у віршах Антонича
Анотація: Розробка уроку за творчістю видатного українського поета Б.-І. Антонича. Зосереджено увагу на центральній темі його поезії - вічній темі мистецтва: що є життя і людина. Аналіз віршів доповнено відомостями про античний світ та міфологію, які допомагають розкрити головну думку поезії Антонича: людина повинна не протиставляти себе світові природи, а співіснувати з нею та оберігати її.


Дод.точки доступу:
Антонич, Б.-І. \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Чешуріна, Т.
    Збудуємо Україну - за "Кобзарем"! : комбінований урок із використанням інноваційних технологій у 9 класі : [вивчення твору Т. Шевченка "І мертвим, І живим..."] [Текст] / Т. Чешуріна // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 36-38.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Нова--Персоналії
   Література українська--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
словникова робота -- проблемне запитання -- робота в групах -- самозаглиблення -- актуальність поетичного висновку -- метод ПРЕС
Анотація: Надано розробку уроку на тему "Вивчення твору Тараса Шевченка "І мертвим, і живим <...> моє дружнеє посланіє". Учні мають усвідомити глибину змісту шевченківського поетичного послання (роздуми про причини тяжкого життя поневоленого українського народу та про чинники створення української держави). Урок має на меті формувати вміння й навички аналізу поетичного твору, виховувати в учнів любов до України, велику повагу до Шевченка та його геніальної творчості.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович ((1814- 1861 рр.) ) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Максютіна, О.
    Розвиваючи учнівський інтелект : урок-літературознавче дослідження у 10 класі : [вивчення поезії Лесі Українки "Contra spem spero!"] [Текст] / О. Максютіна // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 39-44.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Нова--Персоналії
   Література українська--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
гра в асоціації -- експертиза -- робота в групах -- антитеза -- зв'язок (синтез) -- життєва концепція Лесі Українки
Анотація: Розробка уроку за темою: "Єдність особистого й громадського у поезії Лесі Українки "Contra spem spero!". Мета уроку - на основі аналізу жанрових та художніх особливостей вірша "Без надії сподіваюсь!" домогтися розуміння особливої ролі твору у поетичній спадщині Лесі Українки. За допомогою комп'ютерних засобів навчання, знань з історії, філософії, мистецтвознавства учні розкривають ідейний зміст вірша, а також вдосконалюють навики аргументації власної думки.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Утєшева, Т.
    "Мазайлівщина" і "мазайленята"... : особистісно зорієнтований урок-роздум в 11 класі : [вивчення комедії М. Куліша "Мина Мазайло"] [Текст] / Т. Утєшева // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 45-49.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Новітня--Персоналії
   Література українська--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
життя та творчість М. Куліша -- комедія -- ремарка -- міщанство -- нігілізм -- шовінізм -- історія написання п'єси -- презентація героя п'єси
Анотація: Урок на тему "Микола Куліш. "Мина Мазайло". Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму" спрямований на виховання почуття власної гідності юних українців, любові до рідного слова, формування активної громадської позиції. Нетрадиційна форма уроку (у вигляді "книжки", у якої 7 сторінок (етапи уроку)) сприяє вдосконаленню вмінь учнів аналізувати драматичний твір, розвиває навички дослідницької роботи з текстом, усне мовлення та творче мислення старшокласників.


Дод.точки доступу:
Куліш, М. \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Бородіна, Т.
    Комп'ютер - помічник, господар - текст : урок вивчення нового матеріалу з використанням інформаційних технологій в 11 класі : [вивчення роману І. Багряного "Тигролови"] [Текст] / Т. Бородіна // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 50-54.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Новітня--Персоналії
   Література українська--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
Зелений Клин -- історія написання роману -- біографія Івана Багряного -- образи твору -- сюжет, композиція -- мовне багатство роману -- значення творчості І. Багряного
Анотація: За допомогою сучасних комп'ютерних технологій розкрито тему наступного уроку: "Іван Багряний "Тигролови": зміст, жанр, проблематика роману. Характеристика персонажів." Розвиваючи і вдосконалюючи навики роботи з файлами програмно-методичного комплексу, учні глибоко аналізують текст, його ідейний зміст та художню майстерність автора. Урок сприяє вихованню патріотизму, національної гідності, любові до історії та культури рідного народу.


Дод.точки доступу:
Багряний, І. \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Масленко, О.
    Крок до самих себе : урок-"круглий стіл у телестудії" в 11 класі (2 години) : [про шістдесятництво як літературне та суспільно-політичне явище] [Текст] / О. Масленко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 55-66.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Новітня--Персоналії
   Література українська--Теми і сюжети

   Література українська--Течії і напрямки

   Література українська--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
ХХ з'їзд КПРС -- Рух за перебудову -- творчий метод -- І. Дзюба -- Дм. Павличко -- М. Вінграновський -- В. Стус -- В. Симоненко -- Л. Костенко -- В. Дрозд -- І. Драч -- М. Воробйов
Анотація: Урок присвячений темі "Шістдесятництво як літературне та суспільно- політичне явище (загальний огляд)". У ролях літературознавців-дослідників, істориків, політологів виступають учні. За допомогою мультимедійних засобів навчання і ретельно розробленого сценарію розкрито соціальне і літературне значення творчості поетів та письменників 60-х років ХХ століття, жанрові і тематичні особливості їх творів. Показано роль шістдесятників у боротьбі з методом соцреалізму і радянською ідеологією, за національне і культурне відродження України.


Дод.точки доступу:
Дзюба, І. \про нього\; Павличко, Д. \про нього\; Вінграновський, М. \про нього\; Стус, В. \про нього\; Симоненко, В. \про нього\; Костенко, Л. \про неї\; Дрозд, В. \про нього\; Воробйов, М. \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Жученко, В.
    Письменники Одещини про Кобзаря : урок-проект у 9 класі [Текст] / В. Жученко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2009. - № 12. - С. 79-88. - Бібліогр.: 12 назв (на с. 80-81).
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Новітня--Персоналії--Одещина
   Література українська--Нова--Персоналії--Т.Г. Шевченко

   Література українська--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
паспорт проектної роботи -- організація роботи груп учнів -- поетична творчість -- муза Кобзаря -- Ю. Дикуха -- В. Барладяну-Бирладник -- Н. Чамлай -- М. Палієнко -- М. Козак
Анотація: Конспект уроку літератури рідного краю із використанням новітньої проектної технології. Завдяки розподілу ролів між групами учнів ("поети", "шевченкознавці", "експерти", "філософи" та інші) старшокласники ознайомлюються із відомими митцями художнього слова Одеси та Одеської області, які присвятили свої твори генію української літератури Тарасу Шевченко. Мета уроку-проекту - дослідити сучасну шевченкіану Одещини, розвивати вміння аналізувати текст ліричного твору і творчі здібності школярів, виховувати патріотизм і почуття прекрасного.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Соснова, К.
    Чи варто бути оптимістом? : урок формування та вдосконалення вмінь і навичок у 5 класі : [за казкою В. Симоненка "Цар Плаксій і Лоскотон"] [Текст] / К. Соснова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 6-9.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
   Література українська--Новітня--Персоналії

Кл.слова (ненормовані):
літературна казка -- робота з таблицею -- вибіркове читання -- діаграма Вена -- евристична бесіда -- складання сенканів
Анотація: Конспект уроку на тему: "Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістичні та оптимістичні). Казкова історія і сучасне життя". Урок має на меті навчити учніввизначати основні риси характеру дійових осіб твору, розвивати навички висловлення особистого ставлення до зображуваного, виховувати допитливість, милосердя, працьовитість та кмітливість.


Дод.точки доступу:
Симоненко, В. \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Соснова, В.
    Дивосвіт літературної казки : два уроки доброти за "Казкою про маленького Піка" Оксани Іваненко : [5 клас] [Текст] / В. Соснова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 10-15.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
   Література українська--Новітня--Персоналії

Кл.слова (ненормовані):
словесне малювання -- читання за особами -- написання есе -- асоціювання -- групова робота -- тема та ідея твору
Анотація: За допомогою новітніх навчальних технологій розроблено 2 уроки за казкою О. Іваненко. Мета уроків - розвивати навички переказу казки та характеристики її героїв, уміння виділяти головне. Виховна мета - допомогти учням усвідомити важливу в житті людини потребу: уважне ставлення до ближнього, любов до нього.


Дод.точки доступу:
Іваненко, О. \про неї\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Жовталюк, О.
    "В одному щасливому дитинстві..." : урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок з теми "Літературна казка" : [5 клас] [Текст] / О. Жовталюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 16-20.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
   Література українська--Жанри літературні

Кл.слова (ненормовані):
словесний настрій -- вікторина -- кросворд -- виразне читання -- групова робота -- гра "Чарівний мікрофон"
Анотація: Надано розробку уроку, мета якого - закріпити та узагальнити знання учнів про літературну казку, розвивати акторські і творчі здібності дітей, прищеплювати любов до книжки, казок. Мету уроку досягнуто за допомогою використання сучасних форм роботи з учнями та різноманітного обладнання: ілюстрацій до казок, книжкової виставки, роздаткового матеріалу, костюмів для дітей та ін.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Захарчук, Є.
    Яка краса врятує світ? : урок вивчення нового матеріалу в 6 класі : [за твором С. Черкасенко "Маленький горбань"] [Текст] / Є. Захарчук // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 20-21.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
   Література українська--Новітня--Персоналії

Кл.слова (ненормовані):
рольова гра -- бесіда за змістом -- робота в парах -- рефлексія -- презентація проекту "Яка краса врятує світ?"
Анотація: Конспект уроку за твором Спиридона Черкасенко. Урок має за мету формування навичок ідейно-художнього аналізу твору, розвиток зв'язного мовлення, виховання високих моральних якостей.


Дод.точки доступу:
Черкасенко, Спиридон \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Бідненко, В.
    Не повторити помилок історії... : урок вивчення нового матеріалу в 9 класі : [за твором П. Куліша "Чорна рада"] [Текст] / В. Бідненко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 3. - С. 23-27.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
   Література українська--Нова--Персоналії

Кл.слова (ненормовані):
лінійний диктант -- проблематика твору -- художній образ -- порівняльна характеристика -- Я. Сомко і І. Брюховецький -- Петро і Кирило -- технологія "Мікрофон"
Анотація: Надано конспект уроку на тему "Пантелеймон Куліш "Чорна рада". Образи та ідеї твору". Метою цього уроку є формування навичок характеристики образів твору та визначення провідних ідей, вмінь аналізувати станову психологію окремих суспільних верств і поведінку тогочасних українців, а також виховання патріотизму та почуття відповідальності за долю держави.


Дод.точки доступу:
Куліш, П. \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД