Колосова, Вікторія.
    Лінгвістичний експеримент на уроках української мови і літератури [Текст] / В. Колосова // Українська мова і література в школі. - 2008. - № 6. - С. 6-10. - Бібліогр.: 10 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика--Методи навчання--Лінгвістичний експеримент
   Українська література--Методика--Методи навчання--Лінгвістичний експеримент

Кл.слова (ненормовані):
лінгвістичний експеримент -- робота з текстом
Анотація: Формулюється мета і місце на уроці лінгвістичного експерименту як прийому роботи з текстом. Наводяться приклади експериментів різних видів (виключення певного мовного явища з тексту, заміна мовного елементу іншим тощо). Подаються конкретні вправи для учнів 5-9 класів.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Ніколюк, Л.
    Почути, побачити і відчути гармонію людини та природи : комбінований особистісно зорієнтований урок у 5 класі : [за поезією Т. Шевченка "Садок вишневий коло хати..."] [Текст] / Л. Ніколюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 6. - С. 16-19.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Урок
   Література українська--Нова--Персоналії

Кл.слова (ненормовані):
пейзажна лірика -- символи кольорів -- робота з текстом -- робота в парах -- метод ПРЕС -- твір-мініатюра
Анотація: Конспект уроку за темою: "Тарас Шевченко. Картини довколишнього світу та природи в поезії "Садок вишневий коло хати...". Мета уроку - продовжувати ознайомлення учнів з поезіями Т. Шевченка, вчити їх розуміти й аналізувати пейзажну лірику, розвивати вміння виразного читання, виховувати почуття прекрасного.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Т. Г. \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Поляковська, Т.
    Навчатися для життя : з досвіду проведення "фонетичних" уроків у старших класах : [урок за темою "Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі. Уподіблення приголосних" ] [Текст] / Т. Поляковська // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 6. - С. 28-32.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Література українська--Методика--Фонетика
Кл.слова (ненормовані):
робота з текстом -- робота в групах -- свідомість, вірність, любов, материнство
Анотація: Розробка уроку за темою: "Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі. Уподіблення приголосних". Використовуючи сучасні навчальні технології та міжпредметні зв'язки (екологія), учитель має на меті закріпити знання про приголосні звуки, їх вимову й написання, розвивати логічне мислення та увагу, виховувати любов до природи.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Ціпов'яз, Л.
    Вчимося у письменників красномовству : урок розвитку зв'язного мовлення у 5 класі [Текст] / Лариса Ціпов'яз // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2010. - № 11/12. - С. 6-8. - журнал.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методика--Розвиток мовлення
   Українська мова--Методика--Урок

Кл.слова (ненормовані):
пейзаж -- епітет -- уособлення -- робота з текстом
Анотація: Надано конспект уроку, мета якого - довести, що правильність і краса мови є ознакою культури та інтелігентності людини. Урок сприяє поглибленню знань учнів про пейзаж та його роль в художньому тексті, розвитку вмінь використовувати тропи (епітети та ін.) у власному мовленні.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Гаєвська, Н.
    Як парость виноградної лози, плекайте мову : конспект відкритого заняття з укранської мови у педагогічному коледжі [Текст] / Надія Гаєвська // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 7/8. - С. 64-72. - Бібліогр.: 3 назви. - Зміст: "Мова" / М. Т. Рильський.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання у коледжі
   Українська мова--Синтаксис--Словосполучення--Методика

Кл.слова (ненормовані):
синтаксичний аналіз словосполучень -- типи словосполучень -- система вправ -- робота з текстом -- інтерактивна дошка
Анотація: Запропоновано розробку практичного заняття за темою "Синтаксичний аналіз словосполучень". Мета заняття - за допомогою інтерактивних методів навчання систематизувати знання учнів з теми "Синтаксис словосполучення", удосконалювати культуру мовлення студентів, готувати їх до професійної діяльності.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Соловей, Н.
    "Слово до слова - мова..." : урок 1 [Текст] / Наталя Соловей // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 9. - С. 25-27.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Просте речення--Методика
   Українська мова--Стилістика--Методика

Кл.слова (ненормовані):
стилістичні можливості простого речення -- робота з текстом -- робота в групах -- творча робота
Анотація: Подано конспект уроку за темою "Стилістичні можливості простого речення", мета якого - формування й удосконалення знань про просте речення, умінь використовувати його можливості, а також розвивати емоційну та естетичну сферу учнів.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Михайлюк, Т.
    Повторюємо й узагальнюємо знання про види складних речень : урок української мови у 9 класі [Текст] / Тамара Михайлюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2011. - № 11/12. - С. 19-22. - Зміст: "Мати" / О. П. Довженко. "Школяр" / Ю. І. Яновський.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Україська мова--Синтаксис--Складне речення--Методика
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
види складних речень -- розділові знаки -- урок-практичне заняття -- робота з текстом -- усне дослідження
Анотація: Надано конспект уроку за темою: "Види складних речень. Розділові знаки в них". Мета заняття - повторити та узагальнити знання учнів з теми, виховувати в них любов і гордість за свій народ, шанобливе ставлення до своєї мови.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Скалига, А.
    Узагальнення й систематизація знань про пунктограми при прямій мові та діалозі : урок української мови : 11 клас [Текст] / Антоніна Скалига // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 4. - С. 39-42. - Бібліогр.: 3 назви.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Методика
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
пряма мова й діалог -- синтаксичний розбір речень -- пунктуаційні навики учнів -- картки -- робота з текстом -- мовленнєво-комунікативний матеріал
Анотація: Надано конспект уроку за темою: "Пунктограми при прямій мові та діалозі. Синтаксичний розбір речень із прямою мовою". Урок має на меті узагальнити вивчене за темою, удосконалювати пунктуаційні й творчі навики учнів, розвивати вміння зіставляти мовні явища, а також засобами мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати в учнів почуття взаємоповаги, довіри, вміння цінувати дружбу.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Головко, Л.
    Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль : урок української мови : 7 клас [Текст] / Людмила Головко // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 5. - С. 34-36.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Морфологія--Дієприслівник--Методика
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
дієприслівник -- калина як символ та оберег -- робота в групах -- робота з текстом -- метод "Гронування"
Анотація: Запропоновано розробку уроку, який має на меті ознайомити учнів із дієприслівником як особливою формою дієслова, розвивати культуру мовлення, образне мислення, виховувати любов і шану до звичаїв, символів та оберегів українського народу.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Зелінська, Т.
    Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим, змішаним зв'язком : урок-проект з української мови : 5 клас [Текст] / Таміла Зелінська // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 5. - С. 24-26.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Однорідні члени речення--Методика
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
однорідні члени речення -- інтонація -- пунктуація -- робота з текстом -- тестові завдання -- дослідження
Анотація: Надано конспект уроку, мета якого - повторити й поглибити знання учнів про однорідні члени речення, формувати пунктуаційні навики, виховувати любов до рідного краю, природи.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Якубовська, С.
    Детектив Оксани Лущевської "Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки" : урок української літератури : 5 клас [Текст] / Світлана Якубовська // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 6. - С. 65-68. - Бібліогр.: 4 назви.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Дитяча література--Лущевська Оксана--Україна, ХХ ст.
   Українська література--Урок

   Українська література--Позакласне читання

Кл.слова (ненормовані):
інтерактивне навчання -- відомості про автора -- різдвяний детектив -- химера -- Різдво Христове -- вертеп -- робота з текстом -- тестові завдання
Анотація: Урок позакласного читання має на меті за допомогою інтерактивних методів навчання ознайомити п'ятикласників зі змістом різдвяного детективу Оксани Лущевської, формувати вміння переказу, розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності учнів, а також виховувати любов до рідного слова та традицій українців.


Дод.точки доступу:
Лущевська, Оксана \про неї\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Головань, Т.
    Основні пунктограми у простому ускладненому реченні : урок української мови : 11 клас [Текст] / Тетяна Головань // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 9. - С. 40-46.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Синтаксис--Просте речення
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
розділові знаки у простому ускладненому реченні -- робота з картками -- робота в парах -- робота з текстом -- видатні українці -- І. Пулюй, М. Сядристий, І. Піддубний, О. Потебня
Анотація: Мета поданого уроку - повторити вивчені пунктограми, поглибити і систематизувати знання з теми, а також ровивати уяву та логічне мислення, виховувати повагу до українців, життя і справи яких є прикладом для наслідування.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Хіврич, С.
    Розвиток мислення і мовлення учнів у процесі вивчення шкільного курсу української мови [Текст] / Світлана Хіврич // Українська мова й література в сучасній школі. - 2012. - № 10. - С. 24-33. - Бібліогр.: 12 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Методи навчання
   Українська мова--Розвиток мовлення

Кл.слова (ненормовані):
формування мовної особистості -- проблемні завдання -- повідомлення на лінгвістичну тему -- робота з текстом -- евристичні бесіди -- метод "прес" -- робота в парах -- метод ігор -- пошукова робота -- робота за картками -- творчі роботи
Анотація: У статті викладено методику розвитку мислення і мовлення школярів у процесі викладання української мови. Запропоновано систему мовних і мовленнєвих завдань, які сприятимуть розвитку в учнів логічного мислення, а також свідомому засвоєнню матеріалу, коли учні на основі власних спостережень формулюють правила як певні закони й закономірності, властиві українській мові.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Синюкова, Л. В.
    У пошуках черевичків : урок за повістю М. В. Гоголя "Ніч перед Різдвом" [Текст] / Л. В. Синюкова // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2012. - № 12. - С. 22-25. - Зміст: "Лист до М. В. Гоголя" / Н. Голубовський.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Російська література--Гоголь Микола Васильович (1809-1852 рр.)
   Зарубіжна література--Урок

Кл.слова (ненормовані):
біографія М. Гоголя -- український фольклор та побут -- реальне й фантастичне -- робота з текстом
Анотація: Запропоновано конспект уроку, мета якого - ознайомити учнів із життям М. В. Гоголя, його знанням українського фольклору й побуту, розкрити ідейно-тематичний зміст твору та майстерність поєднання реального і фантастичного в повісті. Заняття має сприяти розвитку творчої уяви в учнів, навичок виразного читання та інсценізації, а також прищеплювати інтерес до творів видатного митця художнього слова, любов до рідної української землі та її славного минулого.


Дод.точки доступу:
Гоголь, Микола Васильович (російський письменник українського походження ; 1809-1852) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Гавриш, Наталя
    Книга - незамінний засіб духовно-морального виховання [Текст] / Наталя Гавриш // Дошкільне виховання. - 2013. - № 9. - С. 9-12 . - ISSN 0321-1401
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Педагогіка--Дошкільна--Моральне виховання
   Педагогіка--Дошкільна--Навчання читання

Кл.слова (ненормовані):
робота з текстом -- навчання читання -- духовний розвиток
Анотація: В статті йдеться про те, яким має бути процес наближення дитини до книжки та книжки до дитини, які твори слід добирати для дитячого читання, як транслювати дітям книжкову та життєву мудрість.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Сметюк, О. В.
    Філологічний аналіз художнього твору [Текст] : фрагменти конспектів уроків / О. В. Сметюк, О. С. Ходюк // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. - 2013. - № 9. - С. 38-40.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Зарубіжна література--Методи навчання
Кл.слова (ненормовані):
оповідання А. Чехова "Дама з собачкою" -- творчість Г. Белля -- робота з текстом -- робота в групах
Анотація: Надано фрагменти конспектів уроків зі світової літератури, які мають на меті опанувати методику філологічного аналізу художнього твору на матеріалі творчості окремих письменників. Застосування подібної методики сприяє більш глибокому осмисленню авторської концепції твору та його інтерпретації в культурно-історичному контексті, а також вихованню учнів щирими прихильниками художнього слова.


Дод.точки доступу:
Ходюк, О. С.; Чехов, Антон Павлович (російський письменник ; 1860-1904) \про нього\; Белль, Генріх Теодор (німецький письменник ; 1917-1985) \про нього\
Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Сидоренко, М.
    Узагальнення й систематизація вивченого. Частини мови [Текст] : українська мова : 11 клас / Марія Сидоренко // Українська мова і література в школах України. - 2014. - № 4. - С. 44-45.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Морфологія--Методика
   Українська мова--Урок

Кл.слова (ненормовані):
робота з текстом -- орфографічний практикум -- робота з картками
Анотація: Запропоновано розробку уроку, мета якого - систематизувати й узагальнити вивчене про частини мови. удосконалювати орфографічні й творчі навички учнів, розвивати в них логічне мислення, а також виховувати любов до своєї землі.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Петренко, Л.
    Текстоцентричний підхід і комунікативна компетентність / Л. Петренко // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2014. - № 4. - С. 51-54
Рубрики: Українська мова--Методика викладання
Кл.слова (ненормовані):
текст -- робота з текстом -- комунікативна компетентність
Анотація: Автор ділиться досвідом формування комунікативної компетентності учнів через роботу з текстом.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Горошкіна, О.
    Соціокультурний аспект навчання української мови як іноземної [Текст] / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школах України. - 2015. - № 9. - С. 30-32. - Бібліогр.: 4 назви.
Рубрики: Українська мова--Викладання у ВНЗ
   Українська мова--Викладання української як іноземної

Кл.слова (ненормовані):
соціокультурний аспект -- самобутність національної картини світу -- фольклор -- фразеологізми -- слова-символи -- робота з текстом
Анотація: У статті визначено методичні орієнтири навчання української мови як іноземної в соціокультурному аспекті. Особливу увагу приділено використанню фразеологізмів, слів-символів, текстів, які допомагають краще пізнати український характер, природу української душі.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗПЕРІОД




    Хорошковська, Тетяна
    Методи та прийоми роботи з текстами-описами під час вивчення теми "Прикметник" у 4-му класі шкіл з російською мовою викладання [Текст] / Тетяна Хорошковська // Українська мова і література в школі. - 2015. - № 5/6. - С. 44-48. - Бібліогр.: 17 назв.
РУБ CUKK-VDPU
Рубрики: Українська мова--Викладання морфології
Кл.слова (ненормовані):
вивчення прикметника -- текст-опис -- школи з російською мовою викладання -- робота з текстом
Анотація: Розглянуто основні методи та прийоми навчання, а також класифікація їх. Визначено такі методи, як пізнавальні, тренувальні і контрольно-перевірні. Наведено приклади використання зазначених методів і прийомів у практиці навчання.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)